| کد خبر: 57901 |

صنعت حمل و نقل هوایی ظرفیت زیادی برای توسعه دارد

تین نیوز | دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرد: طور قطع، اگر محدودیت‌های داخلی اعم از محدودیت‌های مقرراتی، نرخ‌گذاری، محدودیت‌های مربوط به تسهیلات مالی اینها را حل کنیم و تحریم ها نیز لغو شوند صنعت حمل و نقل هوایی ظرفیت زیادی برای توسعه دارد و می‌تواند توسعه پیدا کرده و نیازهای کشور را کاملا تامین کند.
 
مقصود اسعدی سامانی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی در دوران تحریم با وجود مشکلات متعددی که در ابعاد داخلی و خارجی داشت، توانست نقش خود را به درستی ایفا کند و برخلاف خواست دشمنان و قدرت‌هایی که ایران را تحریم کردند حتی رشد هم داشته است.
 
وی افزود: اوایل انقلاب تعداد هواپیمای ایران 20 فروند بود که حالا به بیش از 250 فروند رسیده است. این نشان می دهد که علی رغم تحریم ها و محدودیت‌ها ظرفیت و قابلیت‌های خوبی برای رشد و توسعه و پیشرفت داریم.
 
اسعدی سامانی تصریح کرد: الزاماتی مانند به روز کردن تجهیزات کمک ناوبری فرودگاه‌های کشور، آموزش و تربیت نیروهای متخصص و بالا بردن استانداردهای آموزشی باید فراهم شده و از همه مهم‌تر باید اصلاح ساختار سازمان هواپیمایی کشوری و تمرکز سیاستگذاری‌ها و تصمیم گیری‌ها در سازمان هواپیمایی کشور نیز باید انجام شود تا بتوان به نتایج مطلوب در این حوزه رسید.
 
دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: ساختار هواپیمایی کشوری نیز تابع قانون خدمات کشوری است و این ساختار، اجازه ورود نیروهای متخصص و مجرب این صنعت به سازمان را نمی‌دهد. باید این ساختار دگرگون شود تا بهترین و زبده‌ترین و کارشناس‌ترین نیروهای حوزه حمل و نقل هوایی بتوانند در سازمان هواپیمایی کشوری حضور یافته و در سیاستگذاری‌ها و نظارت‌ها نقش خود را به درستی ایفا کنند.
 
به گفته وی، اگر این الزامات انجام شود، صنعت هواپیمایی چشم انداز خوبی برای رشد و توسعه خواهد داشت و می‌تواند رضایت مردم را جلب کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر مقامی 0 0

    اقای سامانی خسته نباشید. برادر گرامی ظرفیت زیاد است ولی زمینه بهره برداری از این پتانسیل بعلت وجود رانت و پارتی تاکنون فراهم نشده و این عدم وجود زمینه و فساد حاکم مانع از هرگونه رشد و بالندگی در صنعت هوایی و سوئ استفاده افراد سودجویی است که با گل آلود شدن اب با اجرای اهداف پلید خود جان مردم و اعتبار صنعت را به بازی گرفته اند.