| کد خبر: 57855 |

در مراسم معارفه شهردار اصفهان مطرح شد

اصفهان تا ۲۰۱۷ پایتخت گردشگری می‌شود

تین نیوز | امام جمعه اصفهان خواستار توجه شهرداری اصفهان به تکمیل طرح‌های شهری همچون سالن اجلاس سران، میدان امام علی‌(ع)، قطار شهری و رینگ چهارم اصفهان شد و گفت: برای ساخت سالن اجلاس از بیت‌المال هزینه شده است و اگر اجرای آن طبق نقشه طراحی شده، پیش رود باعث افتخار شهر می‌شود. 

آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم معارفه شهردار جدید اصفهان با اشاره به ضرورت تکمیل مرحله سوم طرح میدان امام علی (ع) گفت: گرچه کارهای اساسی این طرح انجام شده، اما اگر مرحله سوم آن اجرا نشود، این طرح به‌خوبی محقق نمی‌شود.  امام جمعه اصفهان با اشاره به ضرورت تکمیل خط اول قطار شهری گفت: یونسکو برای اجرای خط 2 قطار شهری از زیر میدان امام (ره) اجازه داده است از این رو اجرای این طرح باید به سرعت در دستور کار شهرداری قرار گیرد. 

شهردار جدید اصفهان نیز در این مراسم با تاکید بر حفظ اصفهان و تعلق آن به آیندگان گفت: ما میراث داران شهر تاریخی اصفهان هستیم نه میراث خواران آن.

مهدی جمالی نژاد افزود: بر این اساس باید حتی از آمایش شهری فراتر رفته و به آمایش سرزمین به‌عنوان یک مساله سرنوشت ساز برای اصفهان بنگریم. وی بر ایجاد و تقویت روحیه امید، نشاط و شادابی در شهروندان با استفاده از سازوکارهای عالمانه و خلاقانه و تقویت حس تعلق در آنها به‌منظور جلب مشارکت آنان در امر صیانت از موجودیت شهر و نگهداری از زیستگاهی که به آن تعلق دارند، تاکید کرد.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی اسلامی است، گفت: مدیریت شهری باید الزامات چنین فضایی را مد نظر قرار دهد.

وی اظهار کرد: اصفهان در سال 2017 میلادی پایتخت گردشگری اسلامی خواهد شد و یونسکو شهر اصفهان را به‌عنوان شهر بین‌المللی صنایع دستی به جهان معرفی خواهد کرد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.