| کد خبر: 55650 |

استاندار گزارش عملکرد داد

فرودگاه شهید بهشتی اصفهان توسعه می‌یابد

تین نیوز | استاندار اصفهان گفت: امسال دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و نیز نمایندگان خبرگان رهبری را در پیش داریم که به‌دلیل اهمیت این دو انتخابات در اسفندماه، شدیدا نیازمند فضایی توأم با آرامش، امنیت، ثبات، همدلی و همزبانی، نشاط سیاسی و اجتماعی هستیم.

رسول زرگرپور در نشستی خبری افزود: به همین منظور ستاد انتخابات استان به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار تشکیل شده که دبیر آن مدیرکل سیاسی انتخابات است و تاکنون 10 کمیته کاری و پنج گروه کارشناسی در این ستاد تشکیل شده است.

زرگرپور در ادامه از افزایش تعداد نمایندگان مجلس خبرگان رهبری از پنج به 6 نفر در استان اصفهان خبر داد و افزود: قرار است یک نماینده در حوزه کاشان و آران و بیدگل اضافه شود که تاکنون از سوی مجلس اعلام نشده اما آنچه فعلا ملزم به اجرای آن هستیم 20 نماینده برای استان اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه انتخابات در 15 حوزه انتخابی و در 24 فرمانداری برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه زمان‌بندی انتخابات از 28خرداد آغاز می‌شود.

احیای سازمان مدیریت
استاندار اصفهان در ادامه به احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اشاره کرد و گفت: با پیگیری رئیس‌جمهور این سازمان در کشور احیا و به دنبال آن نیز در استان اصفهان فعال شد.

زرگرپور عنوان کرد: سازمان مدیریت استان اصفهان احیا و دو بخش مدیریت آموزش و پژوهش و تحول اداری از استانداری جدا و به این سازمان ملحق شد، همچنین معاونت جدید هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای به استانداری ملحق می‌شود که این الحاق طی 15روز انجام می‌شود.

بررسی مشکلات 15 واحد تولیدی
وی در ادامه به تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اشاره و اظهار کرد: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید بر اساس اصل 138 قانون اساسی هیات دولت وظایف خود را به استاندار تفویض کرده که بر اساس آن واحدهای تولیدی که با رکود و کاهش ظرفیت تولید مواجه هستند در این کارگروه مورد بررسی قرار می‌گیرند که این کارگروه شامل زیرگروه‌ مالیات، بیمه و مسائل بانکی می‌شود.

استاندار اصفهان در ادامه از برگزاری دو جلسه از کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد و بیان کرد: تاکنون مشکل 15 واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفته و مشکل 12 واحد رفع شده است.

بیشترین خشکسالی در سال جاری
زرگرپور به وضعیت کشاورزی استان اصفهان نیز اشاره و اظهار کرد: امسال با وجود اینکه بیشترین خشکسالی را در اصفهان داشتیم اما با مدیریت منابع آب توانستیم 40 هزار هکتار کشت گندم و جو داشته باشیم که شامل 30هزار هکتار گندم و 10 هزار هکتار جو می‌شود.

وی با بیان اینکه برآورد این است که در سال‌جاری200 هزار تن گندم و جو برداشت شود، افزود: سال گذشته برداشت گندم و جو کمتر از این میزان بود.

600 میلیون دلار برای مترو
استاندار اصفهان در ادامه با بیان اینکه بررسی خط دو متروی اصفهان پیش از سفر ریاست جمهوری در جلسه‌ای با حضور 15 نفر از وزرا و شخص رئیس‌جمهوری مطرح و بررسی شد، گفت: با دستور رئیس‌جمهوری با 600 میلیون دلار برای فاینانس خط دو مترو اصفهان موافقت شد.

وی ادامه داد: خط دو مترو اصفهان از شرق تا غرب این شهر در چهار قطعه تعریف شده که یکی از این قطعه‌‌ها از زیر میدان امام رد می‌شود که رئیس‌‌جمهوری با این امر مخالف و تصمیم‌گیری برای آن را زیر نظر یونسکو دانست.

آب در زاینده‌رود جاری می‌شود
استاندار اصفهان در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ریاست جمهوری قول داد زاینده‌رود خشک نشود اما این قول عملیاتی نشد، افزود: براساس تصمیم شورای هماهنگی آب پس از بسته شدن رودخانه اکنون مجددا به‌صورت محدود باز شده است که پنج متر مکعب آب بر ثانیه جاری می‌شود.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون مقدار کمی آب به مدت یک ماه در رودخانه زاینده‌رود جاری می‌شود تا برخی شاخص‌ها مانند میزان تبخیر و نفوذ در بستر رودخانه مشخص شود.

زرگرپور با تاکید بر اینکه هنوز مدیریت آب نتوانسته است رفتار زاینده‌رود را مدل‌سازی کند، گفت: باید یکسری از مصرف‌کنندگان برداشت آب شناسایی و در نخستین فرصت باید بسترسازی رودخانه انجام و جلوی نفوذپذیری آب گرفته شود.

توسعه فرودگاه
استاندار اصفهان در مورد وضعیت فرودگاه اصفهان و نبود سالن برای پرواز خارجی بیان کرد: هر روز یک یا دو پرواز خارجی از فرودگاه اصفهان انجام می‌شود که به‌منظور توسعه آن قرار بر این شده است که پارکینگ و باند این فرودگاه حدود 20 هزار متر مربع توسعه و پارکینگ هواپیماها نیز از 10 فروند به 20 فروند افزایش پیدا کند.

وی افزود: همچنین اجرای پروژه‌ای با اعتبار یک‌هزار میلیارد ریال برای توسعه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به‌منظور پروازهای خارجی در نظر گرفته شده که نمونه آن اصفهان ایرلاین نیز تا پنج فروند هواپیما به فرودگاه اصفهان تا چند ماه آینده اضافه می‌کند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.