| کد خبر: 53873 |

شهردار منطقه ۱۸ در گفتگو با تین نیوز:

◄ فضای مفرح جایگزین مسیر راه آهن در مناطق ۱۷ و ۱۸

تین نیوز | مشکلات موجود در حاشیه مسیر راه آهن بر همگان آشکار بوده و نیازی به توضیح در مورد آن احساس نمی شود. زیرگذر محله صادقیه، منطقه ۱۸ را به منطقه ۱۷ تهران می‌رساند. جایی که بیشتر محله‌هایش در سال‌هایی که گذشته، درگیر خط آهن بوده‌اند و با پیگیری‌ها و اعتراض‌هایی که کرده‌اند، توانستند بالاخره قطار را زیر زمین بفرستند.

به گزارش تین نیوز، هرچند که زیر زمین رفتن قطار، پروژه‌ای که فعلا متوقف شده، باعث مشکلات جدیدی برای آنها شد. مشکلات خط آهن این منطقه پشت سر گذاشته شد خط آهن تهران – تبریز حالا در این محله زیرگذر شده است.
 
اما چندی پیش شهردار تهران با حضور در شهرداری منطقه 18 گفته بود: بخشی از مشکل راه آهن در طول بیش از یک دهه حل و فصل شده است اما  مردم این منطقه هنوز نتوانسته‌اند از عوارض بحث راه آهن نجات پیدا کنند. در نهایت با پیگیری ها و همکاری‌هایی که صورت گرفت و توافقی که با دوستان راه آهن انجام شد. از طول 10 کیلومتر مسیر راه آهن، چهار کیلومتر در منطقه 17 و شش کیلومتر درمنطقه 18 وجود دارد و حدود 36 متر عرض راه آهن است که معضل جدی در اینجا ایجاد کرده است. امیدواریم بتوانیم با سرمایه گذاری شهرداری و توافق صورت گرفته با راه آهن به منظور حل مسایل حقوقی و ملکی، اینجا را بدون بارگذاری مسکونی و تجاری به محیطی مناسب تبدیل کنیم. 

وحید نوروزیT شهردار کوشای منطقه 18 اما، در این خصوص به خبرنگار تین نیوز، گفت: امیدوارم بتوانیم مشکلات را حل و فصل کنیم تا به بحث تاریخی صدای قطار، گرد و خاک و مشکلات این محدوده پایان دهیم. به این ترتیب نسل قدیم این مشکلات را از یاد خواهند برد و نسل جدید نیز می توانند از فضای بسیار مفرح و با نشاط اینجا استفاده کنند.
 
وی افزود: بر اساس دستور شهردار محترم تهران باید ظرف یک سال آینده مسیرهایی که خطوط آهن از آن برچیده شده به فضایی مفرح به منظور استفاده مردم مناطق 17 و 18 تبدیل شود.

نوروزی همچنین از دعوت مشاوران برای اقدامات اولیه در این خصوص خبر داد و اظهار داشت: با پایان یافتن مطالعات و بررسی ها بلافاصله اقدامات اجرایی را در دستور کار قرار می دهیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.