| کد خبر: 52903 |

آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی

عقد قراردادهای ساخت ۳۱۰۰ واگن جدید در طول سالیان گذشته بی‌سابقه بوده است

تین نیوز | معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به قراردادهای منعقده در روز اختتامیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی برای تأمین ۳ هزار واگن باری و ۱۰۰ واگن مسافری جدید گفت: تمام این تولیدات قبل از ورود به ناوگان ریلی مستلزم اخذ استاندارد UIC هستند.
 
به گزارش تین نیوز از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بابک احمدی درباره آخرین وضعیت ناوگان حمل و نقل ریلی کشور توضیح داد: ظرفیت تولید واگن در کشور ظرفیت مناسبی است ولی این ظرفیت اسمی بوده و هیچگاه تبدیل به ظرفیت عملیاتی نشده است.
 
معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: با احتساب جمیع قراردادهای منعقد شده در روز اختتامیه نمایشگاه حمل و نقل ریلی٬ ۳ هزار دستگاه واگن باری و ۱۰۰ دستگاه واگن مسافری جدید به ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اضافه می‌شود و انعقاد چنین قراردادهایی در طول سالیان گذشته بی سابقه بوده است.
 
وی با بیان اینکه پیش از این تولید واگن داخلی در سطح مطلوبی نبود٬ افزود: پیش از این در سال حدود ۶۰۰ الی ۷۰۰ واگن باری و کمتر از ۵۰ دستگاه واگن مسافری تولید می‌شد.
 
احمدی با تأکید بر اینکه ظرفیت و فرصت بسیار مناسبی برای تولیدگنندگان ایجاد شده است ادامه داد: امیدواریم شرایط طوری فراهم شود که تقاضاها بیشتر از ظرفیت تولید داخل شود که البته تحقق این امر مستلزم حمایت‌های جدی وزارت صنعت٬ معدن و تجارت از تولیدات ریلی است.
 
وی اظهار کرد: شخص آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت٬ معدن و تجارت هم حمایت‌های مناسبی را در این راستا از تولیدکنندگان حمل و نقل ریلی داشته است به طوری که جلسات مستمر و مداومی میان کلیه شرکت‌های تولیدکننده و وزیر صنعت٬ معدن و تجارت به صورت ماهانه برگزار می‌شود که برگزاری چنین جلساتی و حمایت‌های از این دست٬ بی سابقه بوده است و چنانچه این حمایت استمرار داشته باشد نتایج آن را خواهیم دید.
 
معاون ناوگان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران درباره میزان کیفیت ناوگان گفت: تمام تولیدات داخلی بر اساس استانداردهای روز دنیا بوده چراکه راه آهن جمهوری اسلامی ایران عضو اتحادیه راه‌آهن‌های جهان UIC است و براساس استانداردهای UIC اجازه ورود ناوگان جدید به سیستم حمل و نقل ریلی کشور صادر می‌شود بنابراین تمام این تولیدات قبل از ورود به ناوگان ریلی مستلزم اخذ استاندارد UIC هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.