| کد خبر: 52444 |

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگو با تین نیوز:

◄ سهم ۵۶ درصدی ایران از سواحل خلیج فارس / مذاکره با طرف عراقی برای عملیات لایروبی بندر خرمشهر

تین نیوز | مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه سهم ایران از کل سواحل خلیج فارس، 56 درصد است، گفت: در حال مذاکره با طرف عراقی، برای لایروبی بندر خرمشهر هستیم و پس از توافق، عملیات لایروبی به صورت مشترک آغاز می شود.

محمد سعیدنژاد در گفتگو با خبرنگار تین نیوز اظهار کرد: بر اساس آخرین مطالعات انجام شده ایران، دارای 5 هزار و 480 کیلومتر ساحل است که بخش زیادی از این سواحل در جنوب کشور قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه بنادر جنوبی کشور از موقعیت ممتاز بین المللی برخوردار است؛ به طوری که سهم 56 درصدی از کل سواحل خلیج فارس در اختیار ایران است، گفت: سهم زیادی از حمل و نقل نفت جهان از خلیج فارس و تنگه هرمز انجام می شود که به این ترتیب این منطقه از موقعیت استراتژیک ممتاز برخوردار است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: بنادر جنوبی ما صرفا خدمت دهنده به ایران نیستند بلکه کشورهایی که در همسایگی شمال ایران قرار دارند نیازمند خدمات بنادر جنوب در زمینه تامین امکانات سخت افزاری و نرم افزاری هستند.

سعیدنژاد ادامه داد: بنادر ایران تنها مسیر ارتباطی برخی از کشورهای همسایه است که هیچ ارتباطی با دریا ندارند و همین موضوع در کنار جمعیت و نیاز داخلی، ویژگی خاصی برای بنادر کشور به وجود آورده است.

مهم ترین برنامه های سازمان بنادر برای بندر خرمشهر
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهم ترین برنامه سازمان بنادر برای بندر خرمشهر، خارج سازی شناورهای مغروقه از کانال آبی اروند است، اظهار کرد: مغروقه های موجود در اروند و سایر آبراهه ها باید خارج سازی شوند.

وی از مذاکره با طرف عراقی، برای لایروبی بندر خرمشهر خبر داد و گفت: پس از توافق، عملیات لایروبی اسکله ها به صورت مشترک آغاز می شود که به این ترتیب با افزایش میزان عمق این آبراه، می توانیم کشتی های بزرگ را برای خرمشهر اعزام کنیم.

سعیدنژاد به بندر امام خمینی اشاره کرد و گفت: بندر امام خمینی، در خوزستان و نزدیکی ماهشهر قرار دارد که به دلیل استقرار اسکله ها در خور موسی و آبخور خوبی که این خور دارد و نیز عدم نیاز به موج شکن از قدیم به عنوان اولین و مهمترین بندر ایران تلقی می شد که نقش و تاثیر زیادی در تجارت داشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • خسرو شوکت 0 0

    عراقی ها بشدت بدنبال توسعه بندر بصره هستند، زیر ساخت های ایجاد شده در جنوب بصره نشان از برنامه ریزی بلند مدت برای ایجاد یک سنگاپور در خاورمیانه هستند ایران بهتر است نان خود را به سفره دیگران نبرد با لایروبی بهمنشیر این آبراه مستقل را محور توسعه خوزستان کند