| کد خبر: 51438 |

ساخت جاده قزوین به تنکابن موجب رونق گردشگری در الموت می شود

تین نیوز | استاندار قزوین گفت: ساخت و تکمیل جاده قزوین، الموت به تنکابن ضمن صرفه جویی میلیونها لیتر سوخت و کاهش مسافت استانهای قزوین و مازندران موجب رونق گردشگری در منطقه الموت خواهد شد.
 
مرتضی روزبه استاندار قزوین روز جمعه به همراه ایوب رحیمی معاون سیاسی، منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری، حامد مانی فر مدیرکل راه و شهرسازی استان از پروژه در دست ساخت جاده قزوین به الموت و تنکابن بازدید کرد و در جریان پیشرفت فیزیکی این طرح قرار گرفت.
 
استاندار قزوین از این طرح ملی به عنوان یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی و زیرساختی استان و کشور یاد کرد و گفت: این جاده به رونق گردشگری منطقه کمک کرده و در رشد و توسعه اقتصادی استان نیز موثر خواهد بود.
 
روزبه تصریح گرد: اجرای این طرح در منطقه ای کوهستانی و صعب العبور کار سنگینی است که هم هزینه زیاد و هم زمان زیادی می خواهد اما خوشبختانه پیشرفت طرح مناسب است.
 
استاندار قزوین یادآورشد: استان قزوین با قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی شمال و شمالغرب کشور محل عبور مسافران زیادی است که بازگشایی این مسیر می تواند ضمن روان سازی محوزهای ارتباطی کشور به شمال به صرف جویی سوخت نیز منجر شود
 
منوچهر حبیبی معاون عمرانی استانداری هم در این بازدید گفت: ۴۰ درصد از تراقیک جاده چالوس و ۱۰ درصد از ترافیک جاده قزوین به رشت با تکمیل این پروژه کاهش خواهد یافت.
 
وی افزود: برای ساخت این جاده بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که این سرمایه گذاری در مدت سه سال بازخواهد گشت.
 
ایوب رحیمی معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین هم در این بازدید اظهارداشت: با افتتاح این پروژه محور الموت از بن بست خارج شده و گردشگری منطقه نیز رونق قابل توجهی خواهد یافت.
 
حامد مانی فر مدیر کل راه و شهرسازی استان قزوین هم گفت: جاده قزوین به الموت و تنکابن بزرگترین پروژه راهسازی استان است که مسیر استانهای قزوین و مازندران را تا ۱۸۰ کیلومتر کاهش می دهد.
 
این جاده که عملیات اجرایی آن توسط قرارگاه خاتم الانبیاء انجام می شود ۱۴۸ کیلومتر طول دارد است که ۹۳ کیلومتر آن در استان قزوین و ۵۳ کیلومتر آن در استان مازندران واقع شده است.
 
احداث قطعه اول این جاده که شمال شرق قزوین را به جنوب غربی مازندران متصل می کند، به طول ۶۲ کیلومتر هم اکنون از ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
 
با بهره برداری از این جاده مسافت کنونی قزوین تا تنکابن که حدود ۳۳۰ کیلومتر است، به حدود ۱۸۲ کیلومتر کاهش می یابد.
 
جاده قزوین، الموت به تنکابن دارای ۲۶ تونل است که طولانی ترین آن چهار هزار و ۳۰۰ متر طول دارد.
 
با بهره برداری از این جاده سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه جویی می شود.
 
جاده قزوین-الموت-تنکابن از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان قزوین در سال ۸۲ محسوب می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.