| کد خبر: 51408 |

گردش وزیر گردشگری کرواسی در ایران

انجام رایزنی‌هایی برای افزایش پروازهای ایران - کرواسی

تین نیوز | وزیر گردشگری کرواسی که برای آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری جمهوری اسلامی ایران و تقویب همکاری‌ها بین دو کشور در زمینه گردشگری، برای اولین بار وارد ایران شده است، نخست از برخی جاذبه‌های گردشگری تهران دیدن کرد و سپس طی سفری به شیراز، به دیدن جاذبه‌های این شهر تاریخی پرداخت.

دارکولورنسین ضمن بازدید از مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در یادداشت خود در دفتر یادبود کاخ نوشت: «اولین بازدید از ایران زیبا... عمیقا تحت تاثیر مردم خوب و فرهنگ و تاریخ قدیمی آن قرار گرفتم. قبل از ورود به ایران با تعریفی که از فرهنگ و تاریخ ایران داشتم با انتظار بالایی وارد این کشور شدم، ولی آنچه می‌بینم بسیار بالاتر از حد تصور و انتظار است.»

وزیر گردشگری کرواسی همچنین صبح دیروز از مجموعه جهانی تخت جمشید در شهرستان مرودشت، باغ جهانی ارم، مجموعه زندیه، آرامگاه حافظ و سعدی در شیراز دیدن کرد و مورد استقبال رسمی کدخداپور، معاون سیاسی استاندار فارس و دکتر امیری، مدیرکل میراث فرهنگی فارس و معاونان این اداره کل قرار گرفت.

وی در حاشیه بازدید از مجموعه جهانی تخت جمشید در جمع خبرنگاران گفت: شیراز یک شهر شگفت انگیز و مملو از فرهنگ و تاریخ است که آثار تاریخی این شهر، گذشته پر افتخار ملت ایران را بازگو می‌کند. این سفر، آخرین حضور من در کشور ایران و شهر شیراز نخواهد بود و علاقه‌مندم بیشتر در این شهر فرهنگی و تاریخی باشم؛ زیرا در شیراز لذت می‌برم و احساس آرامش دارم.

دارکو لورنسین گفت: در مدت حضورم در ایران با مقامات وزارت امور خارجه، بخش پروازی و آژانس‌های مسافرتی ایران دیدار داشته و رایزنی‌هایی برای تقویت همکاری‌های دو جانبه دو کشور برای توسعه گردشگری مطرح شده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما برای تعامل و همکاری بیشتر دو کشور، اعزام تور فعالان گردشگری و خبرنگاران از کشور کرواسی به ایران به منظور آشنایی با ظرفیت‌های گردشگری این کشور است که تقویت روابط دو جانبه در بخش گردشگری را به دنبال دارد.

وزیر توریسم کرواسی افزود: همچنین با بخش خطوط هوایی و پروازی ایران رایزنی‌هایی برای ایجاد و افزایش پروازهای مستقیم کشور کرواسی و ایران و تهران – زاگرب – شیراز انجام شده است و معتقدیم افزایش خطوط هوایی می‌تواند مبنای افزایش ارتباط‌های دوجانبه باشد.

لورنسین اظهار کرد: مردم کشور کرواسی بسیار علاقه‌مند به دیدن جاذبه‌های گردشگری جدید و متفاوت هستند؛ بنابراین جاذبه‌های تاریخی کشور ایران و استان فارس و شیراز می‌تواند مقصد مناسب و مهمی برای گردشگری مردم این کشور باشد. معماری متفاوت و مهمان‌نوازی مردم کشور ایران بسیار کم نظیر و ارزشمند است؛ به طوری که گردشگرانی که به ایران سفر می‌کنند احساس آرامش دارند که این یک شاخصه مهم در صنعت گردشگری است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.