| کد خبر: 51158 |

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه:

ترانزیت محموله هزار تنی مازوت در بندر لنگه برای نخستین بار

تین نیوز | مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از ترانزیت نخستین محموله مازوت از طریق این بندر به مقصد بنادر کشورهای جنوبی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، اسماعیل مکی زاده ضمن اعلام این خبر افزود: این محموله 1000 تنی از طریق مرز باشماق از کشور عراق وارد کشور شده و پس از حمل جاده ای توسط 37 تانکر در بندر تجاری لنگه به یک کشتی بارگیری شد.

وی ادامه داد: این کشتی تانکر یکهزار تنی پس از پایان عملیات بارگیری محموله طی یک هفته اخیر، اواخر روز گذشته (دوشنبه، 14 اردیبهشت) عازم دوبی در کشور امارات شد.

به گفته مکی زاده، علت انتخاب بندر لنگه برای ترانزیت این محموله نفتی فاصله نزدیک آن به بنادر کشور امارات و ارایه خدمات و تسهیلات ویژه به تجار و صاحبان کالا در زمینه فعالیت های بندری می باشد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه ضمن اشاره به زیرساخت های ایجاد شده در این بندر به منظور توسعه فعالیت های تجاری به ویژه در بخش کالاهای نفتی گفت: با اجرای فاز اول و دوم طرح توسعه دریایی بندرلنگه، طول موج شکن این بندر از ١٥ متر به ١٩٧٥ متر و مساحت حوضچه نیز از ١ هکتار به ٣ هکتار افزایش یافته است.

وی ضمن بیان این مطلب که بندر لنگه در حال حاضر از 17 پست اسکله برای پهلوگیری انواع شناورها برخوردار است، اضافه کرد: خوشبختانه با پیشرفت 70 درصدی عملیات لایروبی حوضچه این بندر طی ماه گذشته، امکان پهلوگیری شناورهای فلزی با ظرفیت ٥ هزار تن با آبخور ٥.5 در این بندر فراهم شده است.

یادآور می شود، بندر لنگه با دارا بودن ٥ متر اسکله و 4٥ هکتار پس کرانه وسعت به عنوان اصلی ترین بندر منطقه غرب هرمزگان در اقتصاد دریایی کشور نقش آفرینی می کند و علاوه بر صادرات کالا، پشتیانی از فعالیت های ترانزیتی، وارداتی و کاپوتاژ را نیز بر عهده دارد.

براساس این گزارش، اتصال از سه جهت به شبکه جاده ای کشور، موقعیت مناسب قرارگیری بندر به لحاظ جغرافیایی، نزدیکی به تنگه هرمز و آب های بین المللی، وضعیت مناسب توسعه فیزیکی طی سالیان اخیر و ارتباط قوی ساکنان آن با اتباع کشورهای حاشیه خلیج فارس در کنار مدیریت اصولی و تأثیرگذار حوزه دریایی و بندری در این خطه باعث شده بندر تجاری لنگه همچنان در عرصه ملی و بین المللی حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد و به عنوان یکی از کانون های ثقل تجارت دریایی در ساحل شمالی خلیج فارس قلمداد شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.