| کد خبر: 50998 |

توسعه صنعت فراساحل درپی اعتماد کارفرمایان به شرکت های ایرانی

تین نیوز | مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با بیان اینکه اعتماد کارفرما به شرکت‌های ایرانی برای واگذاری کار و‌ تامین به موقع نقدینگی می‌تواند به عنوان راهکاری برای تقویت اقتصاد مقاومتی نگریسته شود، خاطر نشان کرد: اتخاذ چنین رویکردی موجب رشد شرکت‌های ایرانی در صنعت فراساحل و ارتقای ساخت و بهره‌گیری از حداکثر توان داخلی می شود.
 
غلامرضا منوچهری با تشریح جایگاه بخش فراساحل در تحقق اقتصاد مقاومتی،اظهار کرد: با توجه به ظرفیت قابل توجه منابع نفت و گاز کشور، باید سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش نفت و گاز را تقویت کنیم تا نتایج مثبتی را در اقتصاد کشور به دست بیاوریم.
 
وی با بیان اینکه نفت وزنه سنگینی درترازوی اقتصاد کشور دارد که در آینده نیز تداوم خواهد داشت، افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید چرخه تولید، مصرف و فروش در بخش نفت و گاز و همچنین بازاریابی و تبدیل انرژی را بومی ‌سازی کنیم.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی با بیان اینکه سودمندی بخش نفت با هیچ بخش اقتصادی کشور قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: همچنین کشورمان از نظر استراتژیک نیز درجایگاه حساس ژئوپولیتک و ژئوانرژی قرار گرفته است.
 
منوچهری خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در بخش انرژی تاکنون نیز تا حد زیادی مقاومتی بوده است زیرا با تمام تحریم‌های دشواری که علیه ما اعمال کرده ‌اند، نه تنها توانسته‌ایم روند بهره‌برداری از میادین هیدروکربورمان را حفظ کنیم بلکه همچنان قادر بوده ایم که روند توسعه را هر چند کند، به پیش بریم.
 
وی در خصوص جایگاه بخش فراساحل در تحقق اقتصاد مقاومتی گفت:شرکت های فعال در بخش فراساحل ایران عمکرد مطلوبی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته اند.این شرکت ها توانسته اند،طرح ها و پروژه هایی که به دلیل تحریم، دشمنان تصور نمی کردند اجرایی شوند، به سرانجام برسانند.
 
مدیرعامل شرکت مهندسی وساخت تاسیسات دریایی در آستانه برگزاری بیست و سومین همایش ارگان های دریایی که با تاکید بر اقتصاد مقاومتی در حوزه دریا برگزار می شود، در زمینه راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش فراساحل اظهار کرد: برای اجرای موفق پروژه ها باید مقوله نرم افزاری و مباحث سخت‌افزاری مورد توجه قرار گیرد که البته به نظر من نقش بخش های نرم افزاری اهمیت بیشتری را داراست.
 
منوچهری اضافه کرد:یک شرکت فراساحلی زمانی می‌تواند از عهده کار ساخت یک سازه دریایی مانند عرشه و جکت برآید که از تخصص و دانش مهندسی کافی برخوردار باشد و می توان تاکید کرد شرکت های ایرانی مانند شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران به آن مجهز هستند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.