| کد خبر: 50969 |

درجاده های آذربایجان شرقی اجرا می شود؛

طرح آمار برداری مبداء – مقصد سفرهای باری و مسافری

تین نیوز | مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان آدرطرح آمار برداری مبداء – مقصد سفرهای باری و مسافری همزمان با سراسر كشور در جاده ای مواصلاتی استان آذربایجان شرقی برگزار میشود.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان آذربایجان شرقی، داریوش باقرجوان، مدیر كل حمل و نقل و پایانه های استان با اعلام این خبر افزود: این طرح از 16 لغایت 20 اردیبهشت ماه سالجاری به صورت شبانه روزی و با توقف وسایل نقلیه به صورت موردی اجرا می شود.

باقرجوان گفت : از مهمترین اهداف این طرح میتوان به سازماندهی حمل ون قل جاده ای در زمینه حمل و نقل كالا - مسافر - ترانزیت، ایمن سازی عبورومرورشبكه راههای كشور و كاهش تصادفات جاده ای،استفاده بهینه ازامكانات موجودواقتصادی كردن صنعت حمل ونقل ومصرف انرژی،تهیه الگوهای سفرهای باری، مسافری - شخصی در راستای برنامه ریزی و مدیریت عوامل موثر در حمل و نقل زمینی اشاره كرد.

وی با اشاره به اینكه آخرین طرح آمارگیری از وضعیت حمل و نقل جاده ای در سال 1383 انجام شده است
گفت : این آمار و اطلاعات نیازمند بازنگری بوده و با اجرای این طرح آمار و اطلاعات جدید در این حوزه جایگزین می شود.

باقر جوان ادامه داد: در قالب این طرح پرسشگران در 36 ایستگاه تعیین شده مستقر و مسئولیت تردد شماری و پرسشگری را انجام خواهند داد و كلیه وسائط نقلیه شامل تاكسی، وانت بار، مینی بوس، كامیونت، ادوات كشاورزی و ... به صورت بصری مورد شمارش قرار می گیرند.

وی افزود: در تمامی راههای مهم استان تردد شماری انجام گرفته و اطلاعات آن با اطلاعات تردد شمارهای بر خط تطابق خواهند یافت تا به نسبت تردد در جاده ها، برای ارتقای سطح سرویس جاده ها برنامه ریزی شود.

وی بابیان اینكه در بخش پرسشگری نیز انواع وسائط نقلیه به صورت موردی متوقف خواهند شد، گفت: اطلاعاتی مانند وضعیت پلاك خودرو، شناسه های وسائط نقلیه، نوع وسیله نقلیه، سرنشینان خودرو و ... در این بخش از رانندگان سوال خواهد شد.

لازم به ذكراست در اجرای این طرح اداره كل حمل و نقل و پایانه های استان و پلیس راه با هم همكاری نموده و استانداری و فرمانداری شهرستانها به عنوان دستگاههای نظارتی و جهاد دانشگاهی به عنوان پیمانكار عملیاتی این طرح فعالیت خواهد نمود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.