| کد خبر: 50961 |

رانندگان پرخطر برای ساماندهی بیمه شخص ثالثشناسایی می شوند

تین نیوز | مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی کشور، گفت: بانک اطلاعات حوادث رانندگی به منظور ساماندهی موثر بیمه شخص ثالث بصورت آنلاین ایجاد می شود که براساس آن رانندگان پرخطر شناسایی می شوند.
 
علی جباری افزود: پیرو برگزاری جلسه مشترک کارگروه اصلاح قانون بیمه شخص ثالث پیشنهاد شد تا سامانه جامع آنلاین حوادث کشور به منظور تجمیع داده های مربوط به حوادث رانندگی ایجاد شود.
 
وی ادامه داد: براین اساس نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و پزشکی قانونی موظفند اطلاعات مربوط به سوانح رانندگی را فوراً در این سامانه درج کنند و قوه قضائیه نیز اطلاعات مربوط به آراء قضایی مربوط به حوادث رانندگی را به سامانه اضافه خواهد کرد، همچنین اطلاعات پرونده های خسارت شرکت های بیمه و صندوق تامین خسارت های بدنی نیز به این بانک افزوده می شود.
 
مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور با اشاره به نگاه حاکمیتی این صندوق به مصدومان و قربانیان حوادث رانندگی کشور بعنوان مسئولیت و ماموریت اصلی، افزود: یکی از دغدغه های نمایندگان مجلس و کارشناسان خبره صنعت بیمه 'انتقال نحوه اعطای تخفیف از شیوه فعلی خودرو محور به راننده محور است' و راه اندازی سامانه جامع حوادث کشور به شناسایی رانندگان پر ریسک و کم ریسک کمک شایانی می کند، با ایجاد این بانک اطلاعاتی آنلاین ضمن پیشگیری از ایجاد پرونده های صوری و کاهش تخلفات، می توان به آماری واقعی و دقیق دست یافت تا تصمیم گیران به راحتی بتوانند در خصوص حق بیمه شخص ثالث، اعطای تخفیف، کنترل و کاهش رفتارهای خطرآمیز رانندگان که منجر به حادثه می شود، برنامه ریزی دقیقی انجام دهند.
 
جباری از جمله نتایج راه انداری این سامانه را کاهش زمان رسیدگی به پرونده های خسارتی در شرکت های بیمه و افزایش رضایتمندی مردم عنوان کرد.
 
مدیرعامل صندوق تامین خسارتهای بدنی کشور افزود: در این جلسه پیشنهادی از سوی صندوق مطرح شد که طی آن به منظور رفع موضوع 'دیه یوم الادا' به بیمه نامه شخص ثالث بخشی با عنوان 'پوشش نوسانات نرخ دیه' افزوده گردد تا در هنگام افزایش نرخ دیه دیگر نیازی به اخذ الحاقیه نباشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.