| کد خبر: 50948 |

واکنش مثبت بانک مرکزی به درخواست‌های بانک‌ها و تغییر نرخ سود از فردا

تین نیوز | مدیرعامل بانک پارسیان با تأکید براینکه سیاست جدید نرخ سود بانکی تصمیمی رو به جلو است، گفت: بانک مرکزی در تصمیم گیری برای نرخ سود به درخواست‌های شبکه بانکی واکنش مثبت نشان داده است.
 
کوروش پرویزیان در ارتباط با تأثیر سیاست جدید سود بانکی بر فعالیت بانک‌ها، اظهار داشت: مصوبه اخیر شورای پول و اعتبار در حوزه سود بانکی تصمیمی رو به جلو در نظام بانکی محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه بانک مرکزی با این تصمیم به درخواست‌های شبکه بانکی واکنش مثبت نشان داده است، تصریح کرد: همانطور که در اطلاعیه بانک مرکزی هم آمده وفاق و هماهنگی بین این بانک با بانک های عامل و ارکان دولت برای اجرای سیاست های جدید سود بانکی وجود دارد.
 
مدیرعامل بانک پارسیان ضمن اشاره به کاهش نیم درصدی سپرده قانونی با تصمیم شورای پول و اعتبار گفت: البته درخواست بانک‌ها از بانک مرکزی این بود که 2 درصد از نسبت سپرده قانونی کم شود اما با این وجود هنوز نا امید نشده ایم و امید داریم که بانک مرکزی به بانک ها کمک خواهد کرد.
 
پرویزیان ادامه داد: عزم بانک مرکزی برای کمک به بانک ها جزم است و این کمک را در قالب سپرده گذاری نزد بانک ها برای زمان های خاص و مدیریت بازار بین بانکی و ... بخوبی می توان مشاهده کرد.
 
وی تجدید نظر 3 ماهه در نرخ سود را از نکات مثبت مصوبه شورای پول و اعتبار برشمرد و افزود: برخی معتقد بودند نرخ سود باید 16-17 درصد می شد ولی این نرخ ها امکان اجرایی ندارد چراکه درصورت کاهش نرخ سود به این میزان همان سیاست های دستوری تعیین نرخ سود  مطرح می شد.
 
این فعال بانکی تعیین تدریجی و آرام سیاست های پولی و بانکی را موجب تنظیم بازار پولی دانست و گفت: هم اکنون قیمت تمام شده پول در شبکه بانکی بالاست و همین موجب میشود که بخش های مختلف تحت فشار قرار گیرند.
 
وی در واکنش به نارضایتی فعالان بازار سرمایه از نرخ جدید سود بانکی به ایراد توضیحاتی پرداخت و تصریح کرد: نرخ جدید هم به نفع بازار سرمایه است هر چند این بازار تنها از نرخ سود اثر نمی گیرد چراکه خبرهای مهم کشور نیز نقش تعیین کننده ای در مدار بورس دارند.
 
پرویزیان در پاسخ به این پرسش که با توجه به عدم ابلاغ رسمی بخشنامه تغییر نرخ سود آیا از فردا نرخ های سود بانکی در بانک پارسیان تغییر خواهند کرد یا خیر؟ گفت: از قبل آمادگی اعمال نرخ های جدید سود بانکی را داشتیم و این سیاست ها را اعمال می کنیم. در حقیقت ابلاغیه روی سایت بانک مرکزی برای بانک ها حجت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.