| کد خبر: 50943 |

طرح خروج راه‌آهن از داخل شهر / انتقال پایانه غرب و جنوب به شهر آفتاب

تین نیوز | مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تهران گفت: شهرداری پیشنهاد داده که راه‌آهن را به شهر آفتاب منتقل کنیم تا رینگ ریلی داخلی و خارجی شهری برقرار شود، در صورتی که این عمل انجام شود بار ترافیکی کاهش می‌یابد.
 
محمدرضا حاجی‌بیگی در خصوص انتقال پایانه شرق گفت: 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌ایم و در صورتی که کارها به درستی انجام شود تا پایان سال انتقال پایانه انجام می‌شود.
 
به گفته مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تهران پایانه شرق به جنب بیمارستان سرخه‌حصار منتقل می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه زمینی که پایانه را به آن منتقل می‌کنیم 30 هکتار است گفت: در 15 هکتار آن پایانه در حال ساخت است و در الباقی آن اگر سرمایه‌ گذار بیاید می‌تواند هتل و ... ایجاد کند و همچنین اگر توجیه اقتصادی داشته باشد به دلیل شرایط جوی منطقه می‌تواند شهربازی مدرنی در آنجا ایجاد کند.
 
وی با تأکید بر این موضوع که آمادگی داریم مسئولیت پایانه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم گفت: در حال حاضر فاز یک پایانه شرق را احداث می‌کنیم.
 
حاجی بیگی در خصوص انتقال پایانه غرب و جنوب گفت: در صورت توافق یکی از گزینه‌ها این است که این پایانه‌ها به نمایشگاه بین‌المللی (شهر آفتاب) منتقل شود و تمام مجموعه‌ها در کریدور ورودی شهر قرار گیرد.
 
وی افزود: البته اگر طبق برنامه و هماهنگی‌های صورت گرفته به توافق برسیم یک پایانه در شمال غرب و پایانه دیگر در جنوب غرب آیت‌الله سعیدی و آزادگان می‌سازیم.
 
به گفته حاجی‌بیگی بنا نداریم پایانه‌ها را به این وسعت بسازیم قرار است 4 پارک سوار و 4 پایانه غیرمتمرکز احداث کنیم.
 
مدیرعامل سازمان پایانه‌های شهرداری تهران اضافه کرد: شهرداری پیشنهاد داده که راه‌آهن را به شهر آفتاب منتقل کنیم تا رینگ ریلی داخلی و خارجی شهری برقرار شود که در صورتی که این عمل انجام شود پایانه‌های غرب و جنوب هم به این منطقه منتقل و بار ترافیکی در داخل شهر به شدت کاسته می‌شود.
 
وی تاکید کرد این اقدامات در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا در کلان شهر تهران است.
 
حاجی بیگی اضافه کرد: شهر افتاب ،مجموعه فرودگاه امام خمینی و متروی شهر و  راه اهن بین شهری در کریدور ورودی انجام شود ؛بسیاری از مشکلات حمل و نقلی برطرف می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • علی اصغر شفیع نادری 0 0

    سلام به مسئولین محترم شهری پیشنهاد می شود تدوین گزارشی کارشناسی از عملکرد دیگر شهرهای مهم دنیا در خصوص محل ایستگاه های راه آهن بین شهری را در دستور کار قرار دهند و از تجربیات موجود دنیا در موارد مشابه استفاده کنند و ببینند آنها در عمل برای این کار چه کار کرده اند مثلا به علت حرف های غیر کارشناسی و عوام پسندانه و فشارهای سیاسی به شرکت راه آهن در دولت قبلی با بودجه کلان بخشی از ابتدای خط تهران تبریز در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری تهران را زیر تونل بردند که البته هنوز هم تمام نشده است. آیا در عمل نیز شهرهای مهم دنیا همین روش را برگزیده اند یا راهکارهای خیلی ارزانتر و موثرتری را پیدا کرده اند و اجرا کرده اند؟ وجود ایستگاه های راه آهن بین شهری که در رینگ داخلی شهر قرار دارند یک فرصت برای شهر و شهروندان می باشد که اگر ایستگاه مترو نیز با این دسته از ایستگاه ها تقاطع داشته باشد نسخه بهینه خواهد بود امید است متخصصان حمل و نقل شهری نظرات خود را در این خصوص به این مسئولین محترم انتقال دهند تا مانع تکرار اشتباهی مثل تونلی کردن بخش ابتدایی راه آهن در منطقه ۱۷ و ۱۸ شهرداری و بردن آن زیرزمین توسط دولت قبلی شد.

  • سیدمرتضی ناصریان 0 0

    جا دارد شهرداری تهران به مصوبه شورای حمل و نقل همگانی توجه کند که به عنوان گروهی از متخصصین حمل و نقل این موضوع را بررسی و شرح مبسوطی در این مورد ارائه نموده اند.