| کد خبر: 50920 |

اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر؛

نهضت فعال‌سازی کریدور نوستراک در میان کشورهای منطقه

تین نیوز | رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر که به میزبانی این منطقه در زیباکنار در حال برگزاری است، ایجاد نهضت فعال‌سازی کریدور شمال جنوب (نوستراک) را مهم‌ترین راه توسعه منطقه دریای خزر اعلام کرد.

رضا مسرور اظهار داشت‌: با توجه به مزایا و منافعی که فعال شدن کریدور شمال جنوب نصیب همه کشورهای منطقه خزر می‌کند و این نکته مهم که همگی ما در این مزیت و منافع آن دارای منافع مشترک هستیم، باید با عزم جدی برای توسعه همکاری‌های چندجانبه اقدام کنیم‌.

وی از عزم جدی سازمان متبوع خود برای فعال‌سازی کریدور شمال جنوب و توسعه مراودات کشورهای حوزه این کریدور خبر داد و میزبانی سازمان منطقه آزاد انزلی از اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای دریای خزر را در همین راستا اعلام کرد و گفت‌: حضور ۱۰۰ فعال اقتصادی کشورهای همسایه ایران در این دریا، در کنار حضور بازرگانان ایران، فرصت بی‌نظیری برای آشنایی و شناخت آنها با مزایا و معافیت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی و استان گیلان است‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد‌: امروز این اجلاس با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر لزوم افزایش تعامل با کشورهای منطقه، از اهمیت بسیاری برخوردار است و این همکاری‌ها با حفظ منافع مشترک همه کشورهای عضو ادامه خواهد یافت‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد‌: برگزاری پانزدهمین اجلاس اتاق‌های بازرگانی کشورهای حاشیه دریای خزر از سوی منطقه آزاد انزلی، به منظور توسعه همکاری‌های فعالان اقتصادی حوزه خزر با محوریت این منطقه را باید در راستای عملیاتی نمودن طرح تشکیل شورای همکاری مناطق آزاد حاشیه دریای خزر، تعبیر نمود که این سازمان به عنوان پیشنهاد راهبردی در جهت گسترش مراودات منطقه‌ای مطرح نموده است‌.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.