| کد خبر: 50152 |

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در گفتگو با تین نیوز خبر داد:

◄ حذف عبارت " هیبرید و برقی " از خودروها / ورود ۱۴۰هزار دستگاه تاکسی و ون

تین نیوز | سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در خصوص دلایل توقف ورود تاکسی های هیبرید به سطح شهر تهران علیرغم تلاش وزارت کشور و سازمان تاکسیرانی گفت: خوشبختانه دولت در اواخر اسفند ماه سال 93 مصوبه ورود 140 هزار دستگاه تاکسی و "ون" را به تصویب رساند.

امیر جعفر پور در گفتگو با تین نیوز با بیان اینکه این تعداد خودرو طی چند سال آینده به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد خواهند شد، افزود: علیرغم تلاش اتحادیه عبارت "خودروهای هیبرید و برقی" در آخرین ساعات تهیه پیش نویس، از متن مصوبه حذف شده که انتظار می رود تا سازمان مدیریت و دکتر نوبخت دستور درج عبارت حذف شده در مصوبه را هر چه سریع تر ابلاغ نمایند.

وی تصریح کرد: بر اساس مصوبه دولت، وزارت نفت موظف شد تا طبق بند "ق" تبصره بودجه بخشی از در آمد حاصل از هدفمندی یارانه سوخت را به نو سازی ناوگان حمل و نقل عمومی اختصاص دهد که این امر تا به امروز محقق نشده است.

جعفر پور اظهار داشت: واردات خودرو های هیبریدی به کشور با تصویب وزارت صنعت، معدن و تجارت از پرداخت حداقل عوارض سود گمرکی که 4 درصد تعیین شده نیز معاف شده اند اما اتحادیه تاکسیرانی در مذاکرات خود با نماینده سازمان ملل در ایران (UNDP) در تلاش است تا از طریق همکاری با شرکت های وارد و تولید کننده خودروهای برقی و هیبرید به کشور، همکاری نزدیکی را برقرار کند تا هر چه سریع تر این گونه خودروها در کشور به کار گرفته شوند.

وی شرکت دیار خودرو را پیشگام در تولید خودروهای برقی و هیبریدی در کشور معرفی کرد و گفت: طی کمتر از دو سال اخیر این شرکت انواع مختلفی از خودروهای هیبریدی و تمام الکترونیکی را تولید و به اتحادیه معرفی کرده است.

سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور ابراز امیدواری کرد: با این اقدام می توانیم امید داشته باشیم که تعدادی از خودروهای هیبریدی و برقی به صورت آزمایشی در سطح کشور به کار گرفته شوند و دارندگان تاکسی های فرسوده را به تعویض خودرو خود ترغیب نمایند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سیدمهدی ابراهیمی 0 0

    باسلام. تاکسی خودروی غریب خدماتی. وقتی به مشکلی همچون فرسوده گی یادوچارعدم تامین امرارمعاش خانواده تحت تکلف خودمی شود. برای همه چون شورای شهر. شهرداریها. وزارت کشور. مجلس و …و…و بیگانه می شود. اماموقع خدمات دهی یا نرخ کرایه که می شود مجلس. وزارت کشور. شورای شهر. شهرداروفرماندارهمه وهمه شاکی می شوندگویاکه می خواهندبدهی هایشان راازتاکسی دریافت کنند. برای افزایش حقوق خود۳ماه ماندتاپایان سال برای سال بعدبرنامه ریزی می کننداما برای تاکسی هرسال که ۵یا۶ماه گذشت تازه تشکیل جلسه می دهندکه چه کنند؟ آن هم باچه دب دبه وکب کبه؟ عدالت آن بودکه شمع بیت المال را خاموش کرد تاراه رابرطمع ببند. نه آنکه خود بخورد دیگران بمانند.

  • محمد کاظم 0 0

    دوست عزیز سالیان سال است که مسئولین!!مربوطه خیلی راحت از کیسه خالی تاکسی داران می بخشند و سر چندرغاز کرایه تاکسی که ۲۵۰ یا ۵۰۰ ریال افزایش پیدا کند یا نکند حنجره شان را پاره می کنند و مسافران هم سر این پول خردها که دیگر در جهان واقعی نه در جهان مصنوعی که مسئولین ما در ان زندگی می کنند واقعا هیچ ارزشی ندارند چه رسوایی ها که نمی کنند!! یک نفر نیست از این جماعت بپرسد که وقتی برای خرید هر چیزی در این شهر می روی یا برای پرداخت قبضی مراجعه می کنی یا… وبقیه پولت را به علت نبود پول خرد برنمی گردانند واگر طرف خیلی با انصاف باشد بابت حتی ۵۰۰۰ ریال هم یک بسته ادامس شیک کوچک میدهد دستت چرا رسوایی نمی کنی چرا شکایت نمی کنی چرا دادوبیداد نمی کنی وچرا این مسئولین!! انجا پیدایشان نمی شود که با طرف برخورد کرده وجریمه و لغو مجوز و… اعمال کنند؟؟!! می دانی دوست عزیز چرا؟ چون در این دارالعجائب دیواری کوتاه تر از دیوار راننده جماعت در کل وجود ندارد! در این شهرالغرائب هیچ صنفی بی پناه تر از راننده نیست به وقت کمک خواهی هیچ مسئول یا سازمانی صاحب این صنف نیست اما وای به وقت حساب کشی همه از عالم وادم به صف شده اند تا دمار از روزگار راننده دربیاورند گویی که ما رانندگان از این ملت نبوده و اجنبی یا دشمن انهاییم!!!