| کد خبر: 50109 |

نماینده ساری در گفتگو با تین نیوز اعلام کرد:

◄انتقال مسافران پرواز ماهان از طریق اتوبوس غیر منطقی است؛ حتی با تقاضای مسافران

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه انتقال مسافران پرواز ماهان از طریق اتوبوس غیر منطقی است، حتی اگر با تقاضای مسافران باشد، گفت: شرکت هواپیمایی موظف است مسافران را اسکان داده و با اولین پرواز به فرودگاه مقصد انتقال دهد که متاسفانه این قانون در پروازهای داخلی اعمال نمی شود.

محمد دامادی در گفتگو با خبرنگار تین نیوز با اشاره به واژگونی اتوبوس حامل مسافران پرواز مشهد- ساری هواپیمایی ماهان گفت: این موضوع را در کمیسیون عمران پیگیری جدی خواهیم کرد و وزیر راه و شهرسازی یا مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری باید پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه فرودگاه دشت ناز ساری همواره مه آلود و اکثر پروازها با مشکل همراه هستند، گفت: بر اساس کنوانسیون های بین المللی قاعده بر این است که اگر پروازی به هر دلیل نتوانست در فرودگاه مقصد فرود آید در مرحله اول باید به فرودگاه مبدا باز گردد و در صورتی که امکان بازگشت به فرودگاه مبدا وجود نداشته باشد، در نقطه ای دیگر فرود آید.

نماینده مردم ساری در مجلس، تاکید کرد: شرکت هواپیمایی موظف است مسافران را اسکان داده و با اولین پرواز به فرودگاه مبدا یا مقصد انتقال دهد که متاسفانه این قانون در پروازهای داخلی اعمال نمی شود.

وی به نقش دولت اشاره کرد و گفت: سازمان هواپیمایی کشوری می توانست این قانون را به صورت لایحه یا با همکاری مجلس به صورت طرح، مطرح و این شکاف قانونی را مرتفع کند.

دامادی، انتقال مسافران از طریق اتوبوس را غیرمنطقی دانست و تصریح کرد: اتوبوس گرفتن برای انتقال مسافران به هیچ وجه مرسوم نیست حتی اگر با تقاضای مسافران باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس، افزود: وقتی از اتوبوس برای انتقال مسافران استفاده می شود، معلوم نیست آیا اتوبوس در سیکل این مسیر بوده و با جاده آشنا هست یا خیر، ضمن اینکه اطلاعی از میزان استراحت راننده در دست نیست.

وی اظهار داشت: اینکه گفته شود خطای انسانی، علت این حادثه بوده در واقع به این معنی است که به سادگی از کنار کشته شدگان این حادثه عبور کردیم که این موضوع فقط در مملکت ما اتفاق می افتد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • مسافر با شش ساعت تاخیر در فرودگاه 0 0

    مطابق قوانین بین المللی حفظ و صیانت از جان مسافرین از مبدا تا مقصد بعهده شرکت هواپیمایی صادر کننده بلیط یا ارائه دهنده قانونی خدمات حمل نقل بوده و گرفتن اتوبوس از ترمینال اتوبوسرانی برای انتقال مسافرین از تهران به ساری توسط ش کت هواپیمایی ماهان نیز در راستای این وظیفه صورت گرفته و هرگونه فرار هدفمند و نابجا توسط ماهان و عدم پیگیری دستگاه قضایی و و مجلس در این خصوص غیر قابل بخشش خواهد بود.

  • کارشناس ارشد استاندارد پرواز 0 0

    آقای نماینده، خوب به جهانگیریان بگید، این بابا هیچی رو امضاء نمیکنه همه مسئولیت ها رو انداخته گردن معاون استاندارد و البته شفاهی، خدا عاقبت شما رو بخیر کند مهندس حبیبی

  • فعال حوزه هوایی 0 0

    نمایندگان محترم سازمان ضعیف است، این حرف همه کارشناسان این حوزه است. جهانگیریان باید برود.

  • مدیر سازمان هواپیمایی کشوری 0 0

    امیدوارم شاهد اقتدار سازمان باشیم، که در اینصورت صنعت هوایی سامان میاد. متاسفانه ضعف مدیریت از عالیترین سطوح سازمان تا مدیران میانی وجود دارد. علیرغم احترام به دکتر جهانگیریان ایکاش قبل از اینکه وضعیت اسفناک تر شود استعفا دهند، سازمان نیازمند مدیریت مقتدر خوش فکر و ارتباطات گسترده است. متاسفانه انتخاب جهانگیریان بزرگترین اشتباه و تلخترین اتفاق بود

  • کارشناس قابلیت پرواز 0 0

    فقط حرف و فقط حرف، نظارت سازمان کجاست. آقای جهانگیریان به دانشگاه برگرد

  • کارمند معمولی سازمان 0 0

    باید در سازمان انقلاب شود، آمدن مدیری قدرتمند و با لیاقت. دولت تدبیر و امید ما را نا امید نکن. بداد صنعت برسید

  • خلبان 0 0

    نماینده محترم. وضع خراب است باباجان، کشتی صنعت به گل نشسته، کشوری نابود شده. چیزی باقی نمونده

  • تعمیر و نگهداری 0 0

    متاسفم برای صنعت، ای دادم بیداد، با دوستان موافقم جهانگیریان انصافا ضعیفه

  • ماهان 0 0

    با دوستان موافقم. رفتن جهانگیریان جوک شده، هر روز میگن رفت. آقای وزیر نفسهایت آخر سازمانه، ما گفتیم بابا خود دانی

  • دلسوز 0 0

    همکاران محترم اگر معتقد هستید که مشکلاتی در سازمان هست که الته هست بیائیدنظرات سازنده و مودبانه خود را منعکس نمائید، مگر میشود گوش شنوایی نباشد؟ اگر برای رضای خدا نظری دارید و مایلید سازمان رشد کند با تلفن، نامه در صندوق پیشنهادات، وقت حضوری از ریاست محترم سازمان و یا همین کامنتها(البته محرمانه) مطرح کنید، همه ما شیعه زاده ایم و به حساب و کتاب الهی معتقدیم، غیبت کردن و غیبت شنیدن حرام است، یقیناً اگر مسئولین محترم بخواهند میتوانند این کامنتهای منفی را به کامنتهای مثبت و تقدیر و تشکر تبدیل نمایند. شیطان در کمین است و به محض اینکه مسئولی می خواهد نسبت به موضوعی با تواضع برخورد کند شیطان به سراغش آمده و منصرفش می کند، یکبار امتحان کنید و نتیجه اش را ببینید. خواهش میکنم انتقادگر منصف و انتقاد پذیر عادل باشید