| کد خبر: 49299 |

پایان فاز نخست ساخت هواپیمای پهن پیکر

تین نیوز | رئیس سازمان صنایع هوایی گفت: فاز نخست ساخت هواپیمای پهن پیکر به پایان رسیده است.
 
آقای منطقی در حاشیه مراسم ختم والده نایب رئیس اول مجلس افزود: معمولاً ساخت هواپیمای پهن پیکر در دنیا حدود پنج سال طول می کشد که در کشور ما فاز نخست آن را در یک و نیم سال به پایان رسانده ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته این موضوع به برخی عوامل مهم همچون بودجه بستگی دارد که اگر کم باشد طولانی تر خواهد بود.

منطقی گفت: برنامه ما ساخت هواپیمای پهن پیکر بالای 150 نفر با توجه به موقعیت کشورمان و همچنین استانداردهای بین المللی است.
 
رئیس سازمان صنایع هوایی در پاسخ به این پرسش که بالأخره تا سه سال آینده شاهد پرواز هواپیمای پهن پیکر ساخت ایران خواهیم بود؟ تصریح کرد: سه سال نه اما تا پنج سال ممکن می شود.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • اکبر مقامی 0 0

    دروغی بزرگ و کشتاری گسترده تر از انتونف ۱۴۰ با مقیاس ۳ برابر! کدام زیرساخت؟ کدام دانش؟ کدام بیشینه؟ پول این مردم بنام خودکفایی در کام[…] حرفه ای با محللی بنام[…] که نقش[…] را در پروژه انتونف بازی کرد!

  • ابراهیمی 0 0

    سلام بر هموطنان گرانقدر در داخل و خارج کشور موفقیت در پروژه ملی باعثسربلندی کشور و ملت خواهد بود. و به همین دلیل لازم است از تمام توان متخصصان ایرانی در داخل و خارج کشور استفاده شود. اما متاسفانه تا حال به این روش عمل نشده و در یک نگاه اجمالی خشت های کجی را در قدمهای اول میتوان ملاحظه کرد و بهتر است سریعتر پروژه بازنگری و اقدامات اصلاحی انجام پذیرند. در سازمان صنایع هوایی و در دانشگاه امیرکبیر نیروهای بسیار خوبی وجود دارند ولی بیرون از این دو مجموعه ایرانی های بسیار توانمندی وجود دارند که از توان آنها استفاده نشده است. وقتی پروژه در سیستم دولتی مدیریت شود، بودجه ها در طول زمان مصرف میشوند ولی درآمدی متصور نخواهد بود. اگر مسئولیت اویونیک و سیمولاتور این پروزه به ایرانیان بخش خصوصی داخل و خارج واگذار شده بود بخش خصوصی با سرمایه گذاری خود در این راستا اقدام کرده بود و باری را از روی دوش کشور برداشته بود. ولی الان دستاندرکاران پروژه حتی حاضر به برگزاری جلسه و تبادل نظر نیستند چون بودجه را تمام کرده و منتظر بودجه های بعدی هستند و روحیه برگزاری جلسه ندارند. به یاد فیلم طنز افتادم که عید نوروز شده بود و نگهبان ساختمان حقوق نگرفته بود، اهالی ساختمان به نگهبان تبریک میگفتند و از زیبایی های بهار و عطر گلها صحبت میکردند ولی نگهبان میگفت وقتی پول ندارم اصلا این چیزها را حس نمیکنم.

  • مجید حسنلو 0 0

    ; کدام فلز و کدام سهخن یک مشت هنر پیشه کلاه بردار حرفه ای بنام ساخت ملیاردر خواهند شد.

  • مجید حسنلو 0 0

    بنام ساخت هواپیما و خودکفایی ملیون ها دلار سرمایه کشور از بین خواهد رفت و گستردگی مرگ هموطنان بیگناه از ۵۰ مربوط به انتونف به ۱۵۰ افزایش خواهد یافت. ایا بعد از فجر سه کدام هواپیمای موفق در ایران طراحی و ساخته شده بفرمایید بنده و دوستان هم بدانیم از دوازده فروند پرنده ابی نه فروند سقوط کرده که این امار وارقام باید به اطلاع هموطنان رسانیده شود. از ده فروند انتونف مونتاژ شده نیز ۶ سانحه داشته ایم همه وهمه هم اشکال موتور!