| کد خبر: 49079 |

معاون عمرانی شهرداری اصفهان اعلام کرد:

بهره برداری از ۲۶۵ پروژه در سطح شهر در سال ۹۳

تین نیوز | معاون عمرانی شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال گذشته شاهد افتتاح و بهره برداری از ۲۶۵ پروژه در سطح شهر در قالب پروژه های منطقه ای بودیم.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شهرداری اصفهان، عليرضا قاري قرآن، معاون عمرانی شهری شهرداری اصفهان گفت: در شهرهای بزرگ دنیا، عمران و سازندگی تعطیلی ندارد زیرا پیشرفت و آبادانی در این شهرها مرهون سازندگی و ساخت و ساز پیوسته است.

وی ادامه داد: طی سالهای گذشته اجرای پروژه های عمرانی شهرداری اصفهان در دو قالب پروژه های منطقه ای و پروژه های شاخص دسته بندی و مدیریت شده اند كه علیرغم وجود مشكلات مالی، با برنامه ریزی مدون و پیگیریهای مكرر به صورت جلسات كارگاهی و استفاده از منابع غیرنقدی این پروژه ها اجرا و تكمیل شده است.

قاری قرآن با بیان اینكه كلانشهر اصفهان یكی از شهرهای بزرگ با زیرساخت هایی مناسب و در حال پیشرفت است افزود: پروژه های عمرانی در این كلانشهر، همیشه در حال فعالیت بوده و ما در همه سالها، هم شاهد شروع و کلنگ زنی تعدادی پروژه در سطح شهر بوده ایم و همزمان همان سال شاهد افتتاح و بهره برداری از تعدادی پروژه در قالب پروژه های شاخص و منطقه ای بوده ایم.

معاون عمرانی شهری شهرداری با اشاره به نامگذاری سال گذشته از سوی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی اذعان داشت: شاهد افتتاح و بهره برداری از ۲۶۵ پروژه در سطح شهر در قالب پروژه های منطقه ای بودیم كه پروژه هایی از قبیل خیابانسازی، فرهنگسراها، ورزشگاه ، سالن مطالعه و غیره كه اغلب در مناطق محروم و تحت عنوان پروژه های محله محوری بودند، در اختیار شهروندان قرار گرفتند.

وی ادامه داد : افتتاح و بهره برداری از این ۲۶۵ پروژه در سال گذشته در حالی صورت گرفت كه در همین سال ، تعداد ۱۰۲۲ قرارداد جدید عمرانی با پیمانكار جهت شروع پروژه های جدید ، در قالب پروژه های منطقه ای منعقد شده است.

قاری قرآن از آسفالت معابر اصلی و فرعی كلانشهر اصفهان به عنوان یكی از پروژه های شاخص سال گذشته یاد كرد و گفت : مدت زمان اجرای پروژه آسفالت در كلانشهر اصفهان ، پنج سال می باشد تا بتوان با یك برنامه ریزی مدون به كیفیت مطلوبی در معابر اصلی و فرعی سطح شهر برسیم ولی شروع این پروژه در سال ۹۳ بود كه ۷۰ میلیارد تومان اعتبار عمرانی برای آن در نظر گرفته شد كه به صورت صددرصد جذب گردید.

وی با بیان این كه در سال گذشته ۲۸ خیابان جدید در سطح مناطق پانزدهگانه احداث شد كه حدود ۲۶ میلیارد تومان هزینه خیابانسازی شده است افزود: ۱۱ میلیارد تومان هزینه روكش آسفالت ۲۸ معبر اصلی در سطح شهر شده همچنین جهت زیرسازی و آسفالت معابر فرعی ۹ میلیارد تومان و روكش و آسفالت این معابر حدود۱۴ میلیارد تومان هزینه گردیده است.

معاون شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: عملیات لكه گیری بوسیله دستگاه آسفالت تراشی حدود ۶ میلیارد تومان و لكه گیری و ترمیم آسفالت با دستگاه فلاسك حدود ۲ میلیارد تومان و عملیات درزگیری آسفالت هم ۲ میلیارد تومان هزینه شده است كه جمعاً ۷۰ میلیارد تومان هزینه پروژه آسفالت در سال ۹۳ می باشد.

وی تصریح کرد: اعتبار پیش بینی شده برای سال دوم این پروژه یعنی سال ۱۳۹۴، هشتاد و چهار میلیارد تومان می باشد كه امید است همانند سال گذشته ، با برنامه ریزی و هماهنگی های لازم این مبلغ، هزینه اصلاح كیفیت معابر شهرمان خواهد شد.

قاری قرآن به اقدامات حوزه معاونت عمران در سطح شهر اشاره و گفت: یكی از اقداماتی كه در این حوزه صورت می گیرد ، نگهداری و تعمیرات ابنیه فنی یعنی پل های ماشین روی در سطح می باشد كه در سال گذشته عملیاتی مانندتعویض ضربه گیر پل، اصلاح سیستم دفع آبهای سطحی پل، اصلاح وضعیت حفاظ، اصلاح درزهای انبساط و دیگر اقدامات لازم برای پل هایی همچون پل سرهنگ، پل امام خمینی (ره) ، پل دكتر حسابی ، پل های لاله ، پل چمران پل های شهید عرب و شاهمرادی و پل ورودی خوراسگان انجام شده كه هزینه انجام این اقدامات بالغ بر چهارده میلیارد ریال است.

وی با بیان این مطلب كه اهمیت پروژه های عمرانی منطقه ای كمتر از پروژه های شاخص نیست گفت : تاثیر پروژه های منطقه ای بر همان منطقه است و باعث رشد و پیشرفت همان منطقه و محله خواهد شد ولی تاثیر پروژه های شاخص حتما بر كل شهر بوده و باعث رشد و شكوفایی شهر و آماده شدن زیرساختهای لازم جهت امور دیگر خواهد شد. در سال گذشته چندین پروژه شاخص مطرح بود كه از آن جمله می توان به پروژه بزرگ و ملی مركز همایش های بین المللی اصفهان ، تكمیل فاز دوم احیاء میدان امام علی (ع) و پروژه های جانبی آن ، ایستگاه آزادی و ایستگاه سی و سه پل قطارشهری اشاره نمود.

قاری قرآن پیرامون وضعیت پروژه های عمرانی در سال ۱۳۹۴ و برنامه ریزی های صورت گرفته ، اذعان داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده ، یكی از اهداف اصلی پیگیری و اجرای پروژه های شاخص كه بدون شك علاوه بر ایجاد زیرساخت های لازم باعث رونق و همچنین افزایش روحیه در همشهریان خواهد شد .

وی با اشاره به ۱۲ پروژه شاخص در سال جاری افزود: احداث تقاطع غیرهمسطح ۲۵ آبان ، احداث تقاطع غیرهمسطح استقلال، احداث تقاطع غیرهمسطح اشكاوند ، تملك و احداث بخش های از رینگ چهارم (حفاظتی)، احداث و تكمیل پروژه بزرگ مركز همایش هااحداث و تكمیل پروژه احیاء میدان امام علی (ع) (جلوخان) ، احداث پروژه احیاء میدان امام علی (ع) (پاركینگ و تجاری كمرزرین)، احداث و تكمیل پروژه احیاء میدان امام علی (ع) (تكمیل فاز II)، احداث نمایشگاه بین المللی ، مدیریت بر احداث اطاق بازرگانی در سایت پروژه مركز همایش ها ، مدیریت بر احداث هتل و تجاری در سایت پروژه مركز همایش ها ، احداث و تكمیل خطوط BRT و نظارت مهمترین طرح های سال جاری می باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.