| کد خبر: 47237 |

معاون پارلمانی وزارت ارتباطات خبر داد

بودجه ۶۵۰ میلیارد تومانی توسعه متوازن ICT در سال ۹۴

تین نیوز | معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات از تخصیص بودجه 650 میلیارد تومانی توسعه توازن بخش ICT در استان ها، در سال 94 خبر داد.

مرتضی براری گفت: این معاونت در سال 93 با برگزاری نشست های مختلف با شرکتهای دانش بنیان، دانشگاهیان، نخبگان و فعالان بخش ICT در استان ها در راستای تسهیل، هدایت و رهبری ICT روستایی گام برداشته است.
 
وی به تصویب بودجه برای طرح و برنامه های آتی وزارت ارتباطات در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: تخصیص بودجه 650 میلیارد تومانی مختص استانها در سال 94، در راستای تعیین توسعه متوازن بخش ICT در استان ها  و کاهش شکاف دیجیتالی انجام خواهد شد.
 
براری  اظهار کرد: همچنین اخذ تاییدیه اساسنامه شرکت پست، از کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی و درج بند مرتبط به تکلیف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای ارائه خدمات خرده بانکداری در روستاها از طریق شرکت پست بانک، از جمله اقدامات این معاونت است.
 
وی به موظف شدن وزارت ارتباطات به اصلاح اساسنامه پست بانک به عنوان بانک تخصصی در ارائه خدمات خرده بانکداری در روستاها اشاره کرد و افزود: ارائه لایحه به دولت در این خصوص از جمله دستاوردهای این معاونت بوده است.
 
براری بر تصویب مصوبات ITU به عنوان مرجع عالی قانونگذاری بین المللی در کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و ادامه داد: تصویب بند الف تبصره 12 در طرح تنظیم مقررات بخشی در مجلس شورای اسلامی نیز از جمله اقدامات معاونت حقوقی در سال 93 بوده است.
 
وی بر ساماندهی، ارائه گزارش و پاسخگویی به مکاتبات، سوالات و تذکرات نمایندگان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد و گفت: این تعامل منجر به ارائه پاسخ به بیش از 2900 نامه، 17 سوال و 63 تذکر شده است.
 
وی به مهمترین مصوبات دولت مرتبط با فعالیت های وزارت که با پیگیری معاونت حقوقی وزارت ارتباطات به تصویب رسیده است، اشاره کرد و افزود: به وزارت ارتباطات اجازه داده می شود درآمد حاصل از تکالیف مقرر در پروانه اپراتورها را جهت تحقق اهداف و برنامه های خدمات عمومی اجباری و پایه رابه مصرف  برساند.
 
معاون پارلمانی وزارت با بیان اینکه خدمت رسانی اجباری باید اولویت روستایی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت را شامل شود. افزود: کمک به تقویت دفاتر ICT موجود و ایجاد دفاتر جدید ICT روستایی از محل ردیف مربوط به جدول شماره 9 قانون بودجه سال 93 کل کشور به صورت  جمعی -خرجی  و با استفاده از مشارکت اپراتورها نیز ازدیگر فعالیتهای این معاونت بوده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.