| کد خبر: 45918 |

در گفتگوی اختصاصی با تین نیوز عنوان شد:

◄ حضور اصفهان کفریز؛ تنها تولیدکننده بانداژ قطار در نمایشگاه بین المللی ریلی اوراسیا ۲۰۱۵

تین نیوز | پنجمین نمایشگاه بین المللی اوراسیا ترکیه 2015، روزهای 14 تا 16 اسفندماه (5 تا 7 مارس) در استانبول برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اعزامی تین نیوز به استانبول، محل برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی اوراسیا، این نمایشگاه برای اولین بار در سال ۲۰۱۱ در آنکارا برگزار شد و بعد از برگزاری موفق این نمایشگاه در چهار سال متوالی، اوراسیا ۲۰۱۵ برای پنجمین بار، میزبان کشورهای مختلف جهان بود. در چهارمین نمایشگاه بین المللی اوراسیا که 15 تا 17 اسفند سال گذشته ( 6 تا 8 مارس 2014) در محل نمایشگاه های بین المللی استانبول برگزار شد، حدود 300 شرکت و پروژه مهم و مرجع در حوزه ریلی شرکت داشتند که در سال جاری نیز همین تعداد در پنجمین نمایشگاه ریلی اوراسیا حضور یافتند.

این نمایشگاه بین المللی که در زمینه راه آهن، زیرساخت ها و لجستیک راه آهن برگزار می شود، درصدد است استانبول را به عنوان مرکز بین‌المللی ارتباطات نرم‌افزاری با تمرکز در صنعت و زیرساخت راه‌آهن، حمل‌ و نقل عمومی، ساخت و ساز تونل و تدارکات معرفی نماید.

بر اساس این گزارش، توجه دادن بازدیدکنندگان به مواردی همچون بهبود خطوط ریلی پرسرعت، ساخت خطوط جدید، افزایش ظرفیت مسافر، احداث تونل‌های زیردریایی (اتصال اروپا از طریق قطار به آسیا)، توسعه زیرساخت و لجستیک و...  از مهم ترین اهداف برگزاری این نمایشگاه است. در این نمایشگاه همچنین فناوری های مربوط به زیرساخت، تونل، حمل و نقل عمومی، و لجستیک عرضه می شود.

اصفهان کفریز در پنجمین نمایشگاه بین المللی اوراسیا 2015
شرکت اصفهان کفریز با حضور در نمایشگاه بین المللی ریلی اوراسیا ترکیه 2015، به عنوان تولید کننده "بانداژ" قطار با کیفیت جهانی حضور یافت و نظر سایر کشورها را به خود جلب کرد؛ به طوری که این شرکت اولین و تنها شرکت خصوصی تولید کننده بانداژ در سطح منطقه است که خود را آماده تولید انبوه جهت رقابت با شرکت های خارجی در سال 94 می کند.
 
شرکت اصفهان کفریز فعالیت خود را از سال 1363 با تولید قطعات فولادی فورج آغازکرد. این شرکت با دارا بودن کادری متخصص و مجرب و واحد کنترل کیفیت قوی و همچنین ماشین آلات و تکنولوژی پیشرفته و بروز در زمینه تولید انواع قطعات فولادی فورج فعالیت می نماید.

همچنین این شرکت توانایی تولید انواع فلنج های فولادی مورد نیاز صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایشگاه ها و دیگر صنایع مرتبط و همچنین رینگ های صنعتی در قطرها و ضخامت های بالا را داراست و با حضور خود در نمایشگاه بین المللی اوراسیا 2015 که از تاریخ 14 تا 17 اسفند در ترکیه برگزار شد، قطعهء حساس "بانداژ" را در مقابل کشورهای صاحب قدرت در حوزه صنعت حمل و نقل  ریلی به منصه ظهور گذاشت.

در همین رابطه خبرنگار اعزامی تین نیوز به "نمایشگاه بین المللی اوراسیا 2015 ترکیه" با مهندس سیامک ابدالی مدیر کارخانه شرکت اصفهان کفریز گفتگویی در خصوص قطعه بانداژ تولید شده ایرانی و قابل رقابت در سطح جهانی انجام داد که ماحصل آن در زیر آمده است:

تین نیوز: آقای مهندس ابدالی، ابتدا در خصوص فعالیت شرکت اصفهان کفریز و ایده تولید قطعه بانداژ توضیح دهید؟ 
شرکت اصفهان کفریز فعالیت خود را سال 1363 با تولید قطعات فولادی فورج شروع کرد و طی دهه اخیر موفق به تولید قطعات فورج دوار صنایع نفت و گاز از جمله فلنج های گلودار و رینگ های صنعتی seamless
(بدون درز جوش) شد. با توجه به این توانایی ها و تجهیزات، با پیشنهادهایی از جامعه صنعت حمل و نقل ریلی برای فعالیت و تولید قطعات ضروری با هدف کاهش واردات و خودکفایی در این صنعت مواجه شدیم و پس از بررسی های فنی و اجرایی، اقدام به تولید قطعه "بانداژ" برای واگن های باری و مسافری کردیم و تاییدیه های لازم در این خصوص را اخذ نمودیم.

تین نیوز: ویژگی های "بانداژ" تولید شده توسط کفریز در برابر محصولات مشابه و نمونه های خارجی چیست؟
کیفیت بالای بانداژ تولید شده توسط شرکت کفریز، ویژگی منحصر به فرد نسبت به نمونه های مشابه و ابزار رقابتی در برابر محصولات خارجی است. وقتی که ما در مورد کیفیت بانداژ صحبت می کنیم باید تمامی پارامترهای مؤثر بر آن از جمله کیفیت مواد اولیه، کیفیت فورج در مراحل مختلف، نحوه عملیات حرارتی، ماشینکاری، تست های مخرب و غیر مخرب را مد نظر قرار دهیم که این شرکت علاوه بر رعایت کلیه الزامات کیفی، بانداژ های تولیدی خود را در مرحله آخر با ماشین آلات CNC ماشینکاری می کند که این کار دو حسن دارد:
اول اینکه دیگر نیازی نیست که مشتری در محل کارگاه خود بانداژ را ماشینکاری کند و به این ترتیب صرفه جویی زیادی در زمان نصب می شود
دوم اینکه ما می توانیم تمامی آزمایش های مختلف را با بالاترین درجه اطمینان بر روی قطعات انجام دهیم و مطمئن می شویم که محصول ما بدون هیچ گونه عیبی اعم از ظاهری و باطنی تحویل مشتری شود که این مسئله در آینده نزدیک برتری محصول ما را نسبت به محصولات مشابه نشان خواهد داد.
 

\"\"


تین نیوز: بازخورد حضور شما و ارائه محصول تولیدی "بانداژ" ایرانی در نمایشگاه اوراسیا 2015 از سوی بازدیدکنندگان چطور بوده است؟

 

هدف ما از حضور در نمایشگاه اوراسیا 2015، معرفی محصول خود و توانایی ایران در رقابت با کشورهای خارجی بوده و تاکنون تعداد بازدیدها نیز قابل توجه بوده است؛ به طوری که بیشترین بازدید را از جانب کشور میزبان (ترکیه)، پاکستان، بلغارستان، رومانی و حتی آلمان و روسیه داشته ایم و محصول تولیدی ما به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالا نظر بسیاری را به خود جلب کرده است و موجب تعجب بازدیدکنندگان آلمانی در توان تولید ایرانی شده است.

تین نیوز: آیا تولید محصولی با هدف صادرات و ارزآوری برای کشور مورد حمایت قرار گرفته است؟
حمایت از بخش خصوصی در ایران بیشتر جبنه شعاری دارد. با توجه به وضعیت نقدینگی در کشور و هزینه تولید بانداژ با کیفیت، هیچ گونه حمایتی صورت نگرفته است. در صورتی که اگر حمایت های لازم صورت بگیرد، توانایی تولید بسیاری دیگر از قطعات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی وجود دارد و دیگر نیازی به واردات قطعات و وابستگی به کشورهای خارجی نخواهیم داشت.

تین نیوز: برگزاری نمایشگاه واحد در حوزه حمل و نقل ریلی و سطح بین المللی در ایران را چطور ارزیابی می کنید؟
هزینه شرکت در نمایشگاه بالاست و وجود یک نمایشگاه واحد و بین المللی بسیار مفیدتر و پربازدیدتر از برگزاری چند نمایشگاه در یک حوزه خواهد بود. اما لازمه برگزاری نمایشگاه بین المللی در ایران حضور پررنگ شرکت های خارجی است که موجب ارتقای کیفی نمایشگاه و همچنین تغییر دیدگاه شرکت های ایرانی برای تولیدات آینده و رقابت پذیری آنها می شود.

تین نیوز: و سخن پایانی...
در پایان از شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل (تین نیوز) به دلیل حضور موثر رسانه ای در عرصه های بین المللی و حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در حوزه حمل و نقل در بازارهای بین المللی تشکر می کنم.

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.