| کد خبر: 45324 |

بیشترین تصادفات جاده‌ای در شعاع ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری مرکز شهر‌ها اتفاق افتاده است

تین نیوز | رئیس پلیس راه فرمانده انتظامی استان اصفهان، گفت: عامل ۴۵ درصد از تصادفات جاده‌ای استان اصفهان خواب آلودگی است و بر اساس آمار‌ها بیشترین تصادفات جاده‌ای در شعاع ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری مرکز شهر‌ها اتفاق افتاده است.
 سرهنگ رضا رضایی؛ با اشاره به اینکه امسال برای کاهش تلفات جاده‌ای ۳۳ ایستگاه سلامت در جاده‌های پرتردد استان اصفهان مستقر کرده‌ایم افزود: این طرح در سال گذشته با ۲۰ ایستگاه اجرا شد و نتیجه آن نیز کاهش ۲۰ درصدی تلفات جاده‌ای استان بود.
 
رضایی، با اشاره به اینکه تلفات جاده‌ای استان اصفهان در سال ۹۳ نسبت به سال گذشته هیچ کاهشی را نداشته است افزود: طرح ویژه نوروزی پلیس راه استان اصفهان از ۲۵ اسفند در جاده‌های استان آغاز و تا ۱۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.
 
وی، با اظهار اینکه در سال آینده پایش تصویری پلیس راه استان در محورهای شمال؛ شمال شرق و محور جنوب استان به سمت شیراز فعال خواهد شد گفت: محور آزاد راه امیرکبیر نیز از دیگر نقاط حادثه خیز استان اصفهان که این محور در سال جاری ۶۰ نفر را به کام مرگ کشاند.
 
وی، تصریح کرد: توصیه نیروی انتظامی به مسافرانی که قصد سفر به مشهد مقدس را دارند توصیه می‌کند که از بزرگراه قم – گرمساراستفاده کنند چرا که اینجاده امنیت بیشتری دارد و در صورت ایجاد حادثه محورهای دسترسی به ان بهتر است.
 
رئیس پلیس راه استان اصفهان در ادامه با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۱۳ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و شریان‌های اصلی درجه یک و درجه دو در کشور یکی از پرتردد‌ترین استان‌ها است، افزود: در این استان روزانه ۴۰ میلیون تن بار ۳۰ هزار مسافر در جاد‌ه‌های استان اصفهان جابجا می‌شوند.
 
سرهنگ رضایی گفت: طولانی بودن مسافت آزادراه‌های استان اصفهان از دلایل ایجاد حس خواب آلودگی در رانندگان است.
 
وی از دیگر دلایل تصادفات را سرعت غیر مجاز، سبقت غیر مجاز و انحراف به چپ را پیشتاز تصادفات جاده‌ای استان اصفهان دانست و اظهار داشت: برای جلوگیری از ایجاد بسترهای تصادفات جاده‌ای با انجام فعالیت‌های پژوهشی اقداماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی تاکید کرد: برای کاهش امار تصادفات در جاده‌ها امسال بیش از ۵ هزار راننده پایانه‌های مسافربری استان اصفهان را در مباحث جلوگیری از تصادفات جاده‌ای مورد آموزش قرار دادیم.
 
سرهنگ رضایی، با اشاره به همکاری هلال احمر، اورژانس، راه و شهرسازی و حمل و نقل پایانه‌ها در کنار نیروهای انتظامی در سطح جاده‌های استان در ایام نوروز افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امیدواریم با کاهش تلفات جاده‌ای در نوروز ۹۴ روبرو باشیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.