| کد خبر: 45265 |

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر داد:

◄ تحقق سهم ۱۰ درصدی کاهش تلفات جاده ای در ۱۱ استان

تین نیوز | معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از کاهش تلفات جاده ای طی 10 ماهه نخست سال جاری در 19 استان کشور خبر داد و گفت: 11 استان توانستند رکورد کاهش 10 درصدی تلفات ناشی از تصادفات در جاده ها را طبق قانون برنامه پنجم توسعه ثبت کنند.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، اسماعیل غلامی در نشست تخصصی مدیران راهداری، توسعه مدیریت منابع و ساخت و توسعه ادارات کل راه و شهرسازی، که در مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی درحال برگزاری است اظهار داشت: سومین سال روند کاهش تلفات رانندگی علی رغم افزایش میزان تردد وسایل نقلیه را پشت سر گذاشته ایم.

وی افزود: میزان تلفات رانندگی طی 10 ماهه نخست سال جاری در 19 استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. همچنین 11 استان موفق به ثبت رکورد کاهش 10 درصدی تلفات جاده ای طبق قانون مصوب مجلس شده اند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بیان داشت: شاخص هایی مانند کاهش تلفات، رضایت مندی مردم و مسافران، کاهش زمان سفر، کاهش آلایندگی و مصرف سوفت، پارامترهای اجتماعی هستند که باید به منظور تحقق اهداف، مورد بررسی قرار گیرند.

غلامی یادآور شد: در بسیاری از استان ها برنامه جامعه حاکم نیست و انجام امور قائم به افراد و نقش مدیران بیش از اندازه است که باید مورد اصلاح قرار گیرد.

وی با بیان اینکه درخواست سازمان از کلیه مدیران همکاری و مساعدت برای ایجاد فضای آرام و ایمن برای مسافران در سفرهای نوروزی است، تصریح کرد: دغدغه رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مدیران، تامین معیشت، رفاه، شان و منزلت همکاران و راهداران است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تاکید کرد: کارهای سخت افزاری از سوی سازمان و ادارات استانی به وفور در حال انجام است و باید کار نرم افزاری نیز صورت گیرد به طوری که خدمات ادارات استانی به طرق مختلف به مردم اطلاع رسانی شود.

غلامی یادآور شد: امروزه دستگاه های موثر، خدمات راهداری را نمی شناسند درحالی که راهداران مانند اکسیژن هستند و جایگاه آنها در جامعه مشخص نیست لذا روابط عمومی ها در پررنگ کردن نقش آنها باید کوشا باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.