| کد خبر: 45262 |

ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ از سر گرفته شود

تین نیوز | مشاور معاون پژوهشی وفناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه تا پایان مدت زمان سند چشم انداز توسعه زمان زیادی نداریم گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی علاوه بر نوشتن اسناد، باید اجرایی شدن وتحقق آن را پیگیری و فراهم کند. به طور مثال انتقال تکنولوژی، طراحی و ساخت هواپیمای ایران 140 از اسناد چشم انداز توسعه است که اکنون متوقف شده است.
 
دکتر فتح الله امی روز سه شنبه در دومین نشست شورای هماهنگی روسای پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور که با حضور 30 رییس پژوهشگاه در پژوهشگاه مهندسی شیمی برگزار شد افزود: متاسفانه تنها به تهیه اسناد برای سند چشم انداز توسعه پنج ساله اقدام شده و کمتر تحقق آن پیگیری شده است، وی بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از یک میلیارد دلار برای طراحی و ساخت هواپیمای ایران 140 هزینه شده، نیاز است که برای رفع نواقص این هواپیما اقدام شود و 12 فروند ساخته شده از این هواپیما در خطوط هوایی ایران به کارگرفته شود.
 
وی با اشاره به اینکه اکنون نگاه دستگاه های اجرایی کشور به پژوهش نگاه مثبتی نیست اظهارکرد: ستاد معاونت پژوهشی، مسایل و موانع پژوهش را در جلسات شورای مشاورین که به تازگی تشکیل شده است مطرح و پیگیری می کند و معاونت پژوهشی آماده است پیشنهادهای روسای پژوهشگاه را در خصوص آیین نامه ارتقاء اعضای هیات علمی پژوهشی نیزپیگیری کند.
 
وی ادامه داد: اگر پژوهشگاه ها در کشور به خوبی فعالیت نکنند نمی توانیم توسعه در فناوری، نوآوری و تحقق اقتصاد دانش بنیان را توقع داشته باشیم.
 
وی یادآور شد: با توجه به فعال بودن حدود 726 پژوهشگاه در کشور و کاربردی کردن نتایج فعالیت پژوهشگاه های کشور، بهتر است که پژوهشگاه هایی که دستاوردی داشته اند در رفع نیازهای دستگاه های اجرایی تقویت شوند و پژوهشگاه هایی که نتوانسته اند درجهت ماموریت خود حرکت کنند، منحل شوند.
 
امی با اشاره به اینکه اکنون درحوزه پژوهش، توسعه شرکت های دانش بنیان مد نظر است یادآورشد: بهتر است پژوهشگاه ها برای فعالیت در حوزه تجاری سازی اقدام به راه اندازی شرکت های دانش بنیان کنند.
 
وی گفت: شرکتهای دانش بنیان می توانند محصولات پژوهشگاه ها را تجاری و به بازارعرضه کنند و همچنین از تسهیلات300 میلیون تومانی قرض الحسنه و پنج میلیارد تومانی با بهره کم در نظر گرفته شده از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری استفاده کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • استاد دانشگاه 0 0

    آقای دکتر امی چون خودشان در روسیه تحصیل کرده اند طبیعی است که از این پروزهای شکست خورده دفاع کنند. اگر این هواپیما موفق بود حتما روسها و اکراینی ها از آن استفاده می کردند. بیایید منافع ملی را قربانی منافع شخصی نکنیم.

  • Alex Dunn 0 0

    هرگاه منافع شخصی بر منافع ملی ارجحیت یافت، سرمایه ها بابت خائنین مصرف می شوند۰آنتونوف ۱۴۰ هواپیمائی با نقائص عدیده و از رده خارج محسوب می شود۰این هواپیما در ساختار ورشکسته هواپیما سازی اوکراین هیچ توجیه فنی و اقتصادی ندارد۰بهترین کار تبدیل خط تولید این " بنجل هواپیما " ی اوکراینی به هواپیماهای مناسب برزیلی و یا حتی انگلیسی است که مناسبتر و اقتصادی ترند۰آقای فتح اله امی با این فرمایشات مرا بیاد میرزا آقاخان نوری و دربار خائنین قاجار انداختند که فقط فرد مهم بود، نه جامعه!!!!!!

  • خلبان 0 0

    هواپیماهای ایرباس کشور چین چند روز پیش به ۱۰۰۰ فروند رسید. چرا چین با این همه جمعیت انقدر به فکر ساخت هواپیما نیست؟ ما بیشتر مسافرت هوایی داریم یا چین؟ چرا انقدر هزینه رو حروم یه پروژه شکست خورده میکنید که دودش آخر تو چشم یه شهروند ایرانی بره؟

  • اکبر مقامی 0 0

    اقای دکتر بدون اصلاحات بر روی عیوب این طرح تحمیلی تکرار مجدد کشتار مسافرین بیگناه به این دلیل که در کمتر از نه هزار ساعت پرواز Fleet یا ناوگان انتونف یکصد وچهل و پنج سانحه مرگبار این رکورد در دنیا بی سابقه و جا دارد در خصوص اقای امی و افکار این اقا کمی تامل نمود. برادر گرامی من فکر میکنم اگر کمی در سوابق و مدارک این هواپیما مطالعه کرده و یا حد اقل با وجود سرتان از دوستان سوال میفرمودید به این شکل اظهار نظر نمینمودید.

  • هوشنگ 0 0

    مغازه جدیدی بنام پژوهش این اقا امی حتی نمیداند هیچ ایرلاینی زیر بار این محصول معیوب مونتاژ شده نرفته ودر انتهای پاراگراف دوم مدعی شده اند که این هواپیما در خطوط هوایی کشور بکار گرفته شده که این ادعاکذب محض یا بی اطلاعی گوینده از جریانات حاکم بر این خیانت محرز میباشد که با عنایت به شغل گوینده اینجانب برای خودم متاسفم.

  • هوشنگ 0 0

    استاد امان از فارغ التحصیلان روسیه!!!!!! کدام منافع ملی به من و شما چه ارتباطی دارد که صدها میلیون دلار پول این ملت به کام عده ای حیف و میل شده! به من وشما چه ارتباطی دارد که این طرح دهها عیب بنیادی دارد! به من و شما وملت اصلا این حرفها ارتباطی ندارد! روزی در جلسه ای از مدعیان حمایت از انتونف یکصد وچهل خواهش کردم که به اتفاق زن و فرزندان در یک روز تابستان معادل با درجه حرارت آخرین پرواز یعنی ۹۳/۵ / ۱۹ با یک انتونف در حالت Singel Engine پرواز کنیم که آقایان مدافع و مدعی رفته اند که بیایند که هرگز نخواهند آمد، چون مرگ را برای همسایه میخواهند! دوباره این موضوع را تکرار میکنم اقایان دکتر جهانگیریان، امی، منطقی، سیرتی، وزیری، علیزاده، بایراموند، خراسانزاده، بهزاد مظاهری، ابوطالبی و چند نفر دیگر که هنوز مدعی هستند جهت اثبات موضوع با زن و بچه سوار و با شرایط آخرین پرواز موضوع را عملا اثبات کنند.

  • شاهرخ 0 0

    کدام ساخت منظور همان مونتاژ نصفه و نیمه در هسا است. این اقای دکتر مثل اینکه از وضع و اوضاع حاکم بر انتونف هیچ اطلاعی ندارند😜

  • شاهرخ 0 0

    قابل توجه مسیون محترم عمران مجلس شورای اسلامی وسایر دوستان که باید بیانات گهربار اقای دکتر امی را با آب طلا نوشته و سرلوحه کار خود قرار دهند

  • حقگو 0 0

    با تشکر از انعکاس نظریات و پیگیری موضوعات توسط تین نیوز به استحضار میرسانم بازگشت انتونف با موتور TV۳-۱۱۷ کنونی و مکانیزم ارسال پارامترهای موتور به نشاندهنده های کابین و Feather نشدن موتور در زمان مقتضی و تاخیر نامتعارف سیستم فرمان در ارسال به موقع دستور به سیستم ها و عدم فرمان پذیری و کنترل هواپیما در حالت بحران مانند عدم پاسخگویی هواپیما به تلاش مرحوم ایزدپناه برای کنترل هواپیمای EP - PGA یعنی سانحه مجدد و مرگ مسافرین بیگناه وبازگشت به بعد از سانحه اصفهان و مرگ دلخراش مرحوم باقر کردان و همراهان ایشان که امثال اقای امی با دخالت بیجا اسباب بروز سانحه ۹۳/۵ / ۱۹ را باعثو دهها کودک را یتیم و مادر را داغدار نمود. ضمنا چرا این هواپیما هیچ خریداری نداشت هنوز کسی جواب سوال بنده طی چند ماه گذشته را نداده که شاید نفوذ اقای امی بلنوان معاون وزیر اسباب ارایه پاسخ به سوال حقیر کم سواد باشد! اقای امی شما در جایگاه یک مقام علمی قرار داشته و جا دارد کمی سنجیده سخن بگویید تا سخنان شما اسباب بی اعتباری شما نباشد. لا تقف ما لیس لک به علم فرمایش قران است که سالها مهجور مانده و نیاز به احیا مجدد دارد

  • حسن فدایی 0 0

    معاون محترم وزارت خانه: همه منتظر دستور شما بودند از فردا ساخت و تولید و بهره برداری و صادرات این محصول بی بدیل فراهم و تمام معزلات هوانوردی دنیای هواپیمایی در سطح بین المللی با دستور شما مبنی بر راه اندازی تولید این محصول حل خواهد شد

  • علی 0 0

    برادران چرا حرف دکتر امی را جدی گرفته اید. این هم از سخنرانی های نشست های سرکاری است که باید گفته شود. نه این نشست چیزی برای ملت دارد نه حرف بی حساب ایشان

  • ح 0 0

    بعضی ها حاظرا همه چی رو خراب کنن اما واقعیت را نگن!! دلیل واقعی سقوط ایران۱۴۰ هیچ ربطی به هواپیما نداره!!

  • محمود 0 0

    Type Acceptanceموتور چگونه صادر و تایید شد؟ درجه حرا ت - ۴۵ تا + ۴۵ ایا تاییده یاک ارماک را دارد؟ آقای امی تشریف بیاورید تو جلو در خوب نیست ایستاده و نظر میدهید! بیست ویک عیب بر روی هواپیما وجود دارد که بهتر از همه جناب وزیری بزرگوار از این عیوب آگاه است. لطفا سری به هسا زده و گزارشات را مطالعه کنید، گزارش تیم نیروی هوای، ایران ایر، اکبر مظاهری و …

  • محمود 0 0

    پنج ملیارد را عشق است! بفرمایید خانه دوست کجاست؟ صد البته که اهل دل فهمیدند منظور از استعاره دوست یعنی چه؟ همان متاع گرانبها و گوهرشب چراغی که در ادوار ماضیه بنام بنگاههای زود بازده و در زمان حال با نام طرحها و پروژه های پژوهش محور در حال خالی کردن خزانه کشور است. آقای مشاور معاون پژوهشی که ماشاالله یک تریلی هیجده چرخ حریف این همه القاب نیست بعضی از کودکان این کشور بعلت فقر مالی فقط نان خالی میخورند وشما چنان از پنج ملیارد حرف میزنید که انگار پول خورد است. برخی مخترعین این کشور که اگر سایت محترم صلاح بدانند اماده ارائه است وسیله پرکنده طراحی کرده و ساخته اند حتی پول ثبت و حضور در ایرشو کیش را نداشتند در یک شهرستان کوچک در جنوب ایران با حمایت چند نفر شخص حقیقی انوقت دوستان شما برای چپاول اموال و ثروت ملی این کشور چه شعارهای دهان پرکن و عوام فریبانه زیبایی سرمیدهند " طرحهای پژوهش محور " دوستی طرح یک هواپیمای اولتر لایت را از یکی از مدرنترین کشورها آورده و بارها اثبات کرده تولید این هواپیمای فوق سبک نصف هواپیمای اسکایتون دوستان شمادر کشور هزینه دارد و حاضر است تمام سرمایه خود را بیاورد ولی دوستان شما از شنیدن حرفهای امثال این اقا که کم هم نیستند امتناع میکنند که متاسفانه یا نمدانید و یا نمیخواهید که حقایق را بدانید. واقعا س شما فکر میکنید که با مشتی کر و کور طرف هستید نه برادر من دیگر شعار کافی است اگر حرفی برای گفتن ندارید مطابق فرمایشات سایر دوستان از اظهار نظر های کودکانه که نشانگر افکار بچه گانه شماست خوداری فرمایید

  • حسن 0 0

    آقایان، هوشنگ، مقامی، حقگو، شاهرخ، محمود، الکس، استاد دانشگاه و علی اقا با تشکر از شما در کتابت جواب دندان شکن به این قبیل اظهار نظر که علی آقا بسیار ظریف به معنی و مفهوم حقیقی آن اشاره فرموده اند ولی دوستان در جریان باشید اگر این به این دلال ها و اظهار نظر آنها جواب داده نشود دوستان احساس مردانگی در حمام زنانه خواهند کرد. دوست عزیزی که به Abreviation در خصوص انتونف بی بدیل اظهار نظر نموده و نام خود را هم ننوشته هنوز در راستای توانایی انتونف اسرار داشته و احتمالا میلی به دست کشیدن از منافع مالی را ندارد که امید است بجای منابع مالی از هسا با اعانه کمیته امداد به خارکف یا کیف عزیمت کند تا تفرج ایشان به قیمت یتیم شدن و بیوه شدن و داغ دار شدن مردم نیاجامد.

  • هومن 0 0

    هواپیمای آنتونف ۱۴۰ را تولید بکنید اما به شرطی که موتور آن پرات اند ویتنی کانادایی و و سیستم ناوبری آن راک ول کالینز باشد.