| کد خبر: 45252 |

بازدید معاونین استاندار گیلان از فرودگاه سردار جنگل رشت

تین نیوز | معاون برنامه ریزی و همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان ضمن بازدید از فرودگاه سردار جنگل رشت به بررسی علل کاهش پروازهای این فرودگاه از شهریور سال جاری پرداختند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی فرودگاه رشت؛ طی بازدیدی که امروز محمد حسين اصغریان معاون برنامه ریزی استاندار گیلان و حجت شعبانپور معاون هماهنگی امور عمرانی این استان از فرودگاه رشت داشتند، مسائل مربوط به کاهش پروازی و همچنین زیرساخت‌های فرودگاه مورد بررسی قرار گرفت.
بنابر‌این گزارش؛ با توجه به اینکه از شهریور ماه شاهد کاهش تعداد پروازها در این فرودگاه هستیم علت این موضوع توسط دو معاون استانداری بررسی شد.

در این بازدید؛ فتاح رضوانی مدیرکل فرودگاه‌ گیلان با اشاره به اینکه علت اصلی ابطالی و یا کاهش پروازها را باید در سیاست‌ شرکت‌های هواپیمایی، نقص فنی ناوگان و همچنین شرایط نامساعد جوی جستجو کرد، اظهار داشت: در برخی مواقع امکان دارد در فرودگاه مبداء یا مقصد با شرایط نامساعد جوی مواجه شویم که این امر موجب ابطال و یا تاخیر در پروازها باشد.

رضوانی اظهار داشت: سیاست‌های برخی از شرکت‌های هواپیمایی هم در این موضوع دخیل است بطوریکه طبق اولویت بندی‌هایی که آنان برای برقراری پرواز در نظر گرفته اند، باعث شده در برخی فرودگاه‌ها پرواز بیشتری را برقرار و یا در برخی کمتر برقرار ‌کنند.

مدیر‌کل فرودگاه‌ استان افزود: زیرساخت‌های لازم برای انجام پروازها و همچنین افزایش آنها در فرودگاه رشت تکمیل و آماده خدمات‌رسانی به مسافران و پروازها است و ظرفيت اين فرودگاه براي 100 پرواز در روز در مسيرهاي داخلي و خارجي وجود دارد اما متاسفانه به دلایل فوق، از شهریور تعداد پروازهای داخلی و بین المللی که 88 پرواز در هفته بود، به 40 پرواز رسیده است.

طی این برنامه دو معاون استانداری از بخش‌های مختلف فرودگاه بازدید به عمل آورده و در جریان روند تکمیل زیر ساخت‌های آن قرار گرفتند.

در این بازدید مقرر شد هفته آینده جلسه‌یی با ارگان‌ها و بخش‌هایی که در این موضوع دخیل هستند، برگزار شود تا موضوع مورد بحث از طریق استانداری بررسی و نتیجه به شرکت هاي هواپيمايي منتقل شود.

گفتنی است؛ تشکیل کمیته حمل و نقل هوایی که از سال 90 در دستور کار رضوانی مدیرکل فرودگاه‌ استان قرار گرفته بود دقيقاً به برسي علل و عوامل كاهش پروازها و وضعيت صنعت حمل و نقل هوايي استان مي پرداخت كه با تاخير سه ساله، در جلسه هفته آینده بررسی خواهد شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.