| کد خبر: 45247 |

۷۷ میلیارد تومان به پروژه ادامه اتوبان همت اختصاص یافت

 نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از اختصاص ۷۷ میلیارد تومان بودجه به پروژه ادامه اتوبان همت در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها با این بودجه فاز نخست آن تا حصار وسیه ایجاد می شود و از ترافیک مسیر کاسته می شود.
عزیز اکبریان در جلسه شورای اداری شهرستان کرج که بعد از ظهر امروز با حضور استاندار البرز و مدیران دستگاه های اجرایی استان در سالن شهدای دولت استاداری البرز برگزار شد، با اشاره به تصویب بودجه سال آینده، اظهار داشت: 17 آذر دولت لایحه بودجه را تقدیم مجلس کرد که پس از بحث و بررسی و همکاری دولت و مجلس، برنامه ریزی آن به اتمام رسید و به صورت روزمره به شورای نگهبان ارسال می شود.
 
وی افزود: تاسیس شرکت گاز و آب و فاضلاب روستایی استان البرز که نیازمند مصوبه مجلس بود نیز انجام شد.
 
اکبریان با بیان اینکه حدود 54 درصد افزایش بودجه استان انجام شده، بیان کرد: بودجه تملک و دارایی ها که قبلا 60 درصد ملی و 40 درصد استانی بود، برعکس شده و 60 درصد در اختیار استان و 40 در صد ملی شد.
 
وی تصریح کرد: با توجه به تحریم ها باید منابع جدید خلق می شد و در این راستا با همکاری دولت، منابع جدیدی در افزایش مالیات های افرادی که فرار مالیاتی انجام می دهند، اجرا و عملیاتی شد.
 
نماینده مردم کرج، اشتهارد، آسارا و فردیس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بودجه جاری دولت افزایش نیافته است، گفت: بودجه جاری سازمان های دولتی هیچ یک افزایش نیافته به جز آموزش و پرورش که 25 درصد افزایش بودجه جاری داشته است.
 
وی با اشاره به تبصره الحاقی ماده 13 با درآمدی بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان افزود: درآمد این تبصره متعلق به 6 وزارتخانه بود بود که باید در آن ها هزینه می شد اما مقرر شد این مبلغ با توجه به کمبودهای موجود به وزارت آموزش و پرورش تخصیص یابد.
 
اکبریان خاطرنشان کرد: با رایزنی های انجام شده مقرر شد لایحه رتبه بندی هرچه سریعتر به مجلس شورای اسلامی تقدیم شود و لازم به ذکر است در صورت تصویب نیز در سال 95 اجرایی می شود اما امتیازی برای آینده معلمان به حساب می آید.
 
وی اظهار داشت: بحث حقوق و دستمزد موجود در مجموعه قانون نظام خدمات کشوری پیش بینی شده که لایحه آن 5 ساله بوده و وارد نهمین سال خود شده هنوز لایحه ای ارسال نشده که درصورت دریافت آن توسط مجلس بخشی از مشکلات آموزش و پرورش مرتفع می شود.
 
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث هدفمندی یارانه ها بیان کرد: هدفمندی یکی از تاکیدات اکید مقام معظم رهبری به مجلس است و باید در این زمینه میان دولت، مجلس و قوه قضائیه تفاهم ایجاد شود تا اجرایی شود و مشکلی برای مردم به وجود نیاید.
 
وی با بیان اینکه مجلس لایحه انحصاری دولت را به طور کامل به جز بند پرداخت یارانه به افراد ثروتمند را تصویب کرد، افزود: با کسر 3 هزار میلیارد از 42 هزار میلیارد تومان که کمتر از یک میلیون نفر جمعیت را شامل می شود و هزینه اشتغال برای جوانان فراهم می شود.
 
اکبریان با تاکید بر اینکه بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: این امر باید در سال آینده به عنوان الگوی خانوار مورد توجه قرار گیرد.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به نوپا بودن ادارات در البرز و وجود مسکن مهر، همه ادارات باید برای مشکلات ایجاد شده در این راستا از جمله حجم عظیم ترافیک که روز به روز بیشتر می شود، برنامه ریزی کنند.
 
نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 77 میلیارد تومان بودجه به پروژه ادامه اتوبان همت در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس برنامه ریزی ها با این بودجه فاز نخست آن تا حصار وسیه ایجاد و از ترافیک مسیر کاسته می شود.
 
وی با تاکید بر اینکه پیگیر اتمام اتوبان تهران- شمال نیز هستیم بیان کرد: مقرر شده طی 2 سال این پروژه تا شهرستانک به اتمام برسد و برای 100 کیلومتر باقیمانده از شهرستانک تا مرزن آباد نیز 100 میلیارد اختصاص یابد تا جاده فعلی چالوس تعریض شود و مشکل ترافیک و گازرسانی به جاده چالوس نیز تسریع یابد.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.