| کد خبر: 45204 |

قشم می تواند ازطریق صادرات غیرنفتی پل ارتباطی ایران با آسیای مرکزی شود

تین نیوز | مدیر امور بازاریابی و کارگزاری صندوق ضمانت صادرات کشور گفت: قشم پل ارتباطی ایران در زمینه تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی از طریق صادرات محصولات غیرنفتی بین کشورهای هند، چین و آسیای میانه است.
 
فرشید احمدی سه شنبه شب در نخستین نشست مسئولان صندوق ضمانت صادرات کشور در جزیره قشم افزود: صندوق ضمانت صادرات براساس تفاهمنامه منعقد شده با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، از صادرات محصولات غیرنفتی به خارج از کشور از طریق مناطق آزاد کشور و ویژه اقتصادی از جمله منطقه آزاد قشم، حمایت می کند.
 
وی با اشاره به قرار گرفتن قشم در خلیج فارس و دسترسی آسان از طریق این جزیره به آب های آزاد و بین المللی، افزود: قشم می تواند به عنوان پل ارتباطی ایران در زمینه صدور محصولات غیرنفتی بر اساس اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر معظم انقلاب با کشورهای مختلف، ایفای نقش کند.
 
به گفته مدیر امور بازاریابی و کارگزاری صندوق ضمانت صادرات کشور، منطقه آزاد قشم از ظرفیت بالا در حوزه صدور تولیدات داخلی کشور با حمایت این صندوق به کشورهای خارجی برخوردار خواهد شد.
 
وی تصریح کرد: این صندوق براساس تفاهم نامه امضا شده، بستر امنی را برای توسعه صادرات و تضمین مطالبات صادرکنندگان ایرانی از خریداران خارجی یا کارآفرینان کشورهای مورد معامله، فراهم خواهد کرد.
 
احمدی ادامه داد: تفاهمنامه منعقد شده به عنوان یکی از محورهای اصلی تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در دستور کار قرار گرفته و اجرای آن نقش مهمی در رشد و توسعه صادارت محصولات غیر نفتی از طریق مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور دارد.
 
بنا به این گزارش، نخستین نشست مسئولان صندوق ضمانت صادرات کشور در راستای تحقق اهداف تفاهم نامه منعقد شده با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، در منطقه آزاد قشم با حضور مدیرعامل و معاونان این سازمان، برگزار شد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.