| کد خبر: 44010 |

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور:

بیش از ۱۴ هزار نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند

تین نیوز | رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفت: 14 هزار و 579 نفر از ابتدای فروردین تا دی سال جاری در تصادفات جاده ای کشته شدند که 77 درصد این تلفات را مردان و 23 درصد را زنان تشکیل می دهند.

احمد شجاعی روز دوشنبه در کمیته هماهنگی اجرای طرح های ویژه ترافیکی افزود: سال گذشته(1392)، 15 هزار و 535 نفر در تصادفات جاده ای کشته شدند که میزان کشته های امسال نسبت به سال گذشته کاهش  6.2 درصدی داشته است.
 
وی ادامه داد: از ابتدای فروردین تا دی سال جاری، میزان کشته ها در استان فارس یکهزار و 450 نفر، تهران یکهزار و 108 و خراسان رضوی یکهزار و 105 نفر بوده است.
 
شجاعی افزود: به نظر می رسد بیشترین تلفات ناشی از تصادفات در سنین بین 30 تا 40 باشند اما 60 ساله ها آمار اولیه در این بخش را به خود اختصاص داده اند.
 
وی با بیان اینکه پیشتر بالاترین آمار تلفات تصادفات مربوط به رانندگان بود، تصریح کرد: این آمار کاهش یافته و اکنون عابران پیاده بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند.
 
به گفته شجاعی، 65 درصد میزان تلفات ناشی از تصادفات، برون شهری، 26 درصد درون شهری، 8 / 7 درصد جاده های روستایی و نیم درصد نامعلوم است.
 
رییس سازمان پزشکی قانونی با بیان اینکه از 25 اسفند تا 16 فروردین ماه جز ایام نوروز به شمار می رود، افزود: سال 92 که نوروز 21 روزه بود، میزان تلفات ناشی از تصادفات سیر نزولی داشت.
 
شجاعی گفت: در سال 1390، یکهزار و 318 و در سال 1391، یکهزار و 141 نفر کشته شدند و از آنجا که به تعداد روزهای نوروز 92 یک روز افزوده شد و سالی پر از مسافرت بود، میزان کشته ها نیز بیشتر بود.
 
وی با بیان اینکه در نوروز سال 1393، یکهزار و 84 نفر کشته شدند، افزود: چهار استان خوزستان، خراسان رضوی، تهران و فارس در سال های 90 تا کنون در صدر حوادث قرار داشتند.
 
شجاعی با اشاره به آمار کشته ها در قالب روزانه گفت: در سال 90، سیزدهم و بعد روزهای سوم و چهارم نوروز بیشترین کشته ها را به خود اختصاص دادند.
 
وی افزود: در سال 91 نیز روز سیزدهم و بعد پنجم بیشترین آمار تلفات روزانه را به خود اختصاص دادند.
 
شجاعی ادامه داد: در سال 92 روزهای سیزدهم، دهم و ششم و در سال 93 روزهای سیزدهم و دهم فروردین و بیست ونهم اسفند ماه روزهای پرحادثه سال به لحاظ تصادفات بودند.
 
به گفته رییس سازمان پزشکی قانونی کشور، میانگین متوسط روزانه کشته ها از سال های 1390 به 54 نفر در سال 93 رسید و بالاترین آمار تصادفات به تصادفات برون شهری و بعد از آن به جاده های روستایی و نامعلوم اختصاص دارد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.