عضو کمسیون عمران شورای شهر تذکر داد:
◄ خط BRT بزرگراه امام علی هر چه زودتر جمع آوری شود
تین نیوز | عضو کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر با ذکر پنج مورد از مشکلات سامانه BRT امام علی (ع) تاکید کرد: سامانه تندرو واقع در بزرگراه امام علی (ع) باید هر چه زودتر جمع آوری شود.
به گزارش خبرنگار تین نیوز از پنجاه و نهمین جلسه علنی شورای شهر اسماعیل دوستی با تذکر درباره مشکلات خط BRT امام علی (ع) گفت: سامانه 9 BRT واقع در اتوبان امام علی (ع) مشکلات زیادی دارد که باید حل شود.
وی اظهار داشت: غیر همسطح بودن و شیب تند بزرگراه امام علی (ع) و عدم دسترسی شهروندان به ایستگاه ها و کمبود مسافر از ابتدا تا انتهای خط از جمله مشکلات این سامانه اتوبوس های تندرو در بزرگراه امام علی است.
عضو شورای شهر با بین اینکه ایجاد اختلال در مسیر خودرو ها که منجر به بروز تصادف نیز می شود، از دیگر مشکلات خط 9 BRT است، تصریح کرد: حضور اتوبوس هایی از سایر سامانه ها در این خط و مشکلات موجود برای دسترسی مردم به بهشت زهرا نیز از معضلات این سامانه است که جمع آوری آن باعث تسهیل تردد خودروهای شخصی برای دسترسی بیشتر به بهشت زهرا (س) و کاهش ترافیک در روزهای پایانی هفته می شود.
گفتنی است خط ۹ اتوبوسهای تندرو با ۳۳ کیلومتر مسافت یکی از طولانیترین خطوط این سامانه است که شمال شرقی تهران را به جنوب و برعکس متصل خواهد کرد. این خط که تمام طول بزرگراه امام علی (ع) را پوشش خواهد داد از ورودی شهرک لاله در شمال تهران آغاز و تا حرم عبدالعظیم حسنی در جنوب آن به پایان میرسد. این خط به چهار خط سامانه اتوبوسهای تندرو یعنی خط پنج، یک و دو و هشت به ترتیب در ایستگاههای رسالت، فرودگاه، امیرسلیمانی، پایانه خاوران متصل میشود.
خط 9 اتوبوسهای تندرو با متروی خط سه در ایستگاه پیروزی، ایستگاه سبلان در متروی خط 4 و ایستگاه شهر ری در خط یک متروی تهران نیز همپوشانی دارند.
ایستگاههای این خط از شمال به جنوب عبارتند از: ورودی شهرک لاله، بلوار ارتش، بلوارقائم، مینی سیتی، پیام نور، اوشان، میدان اراج، گلشن،شهید رجایی، شعبانلو،آزادی، کوثری، فرجام،رسالت، رحمتی، همسایگان،لشگر، سبلان، اکبرنژاد،خسروانی، دماوند، صفا،پیروزی، درودیان، رجبی،محلاتی، زمزم، خاوران،ابراهیمی، رضایی، بروجردی و حرم مطهر.
خط 9 بی آر تی در مسیر عبوری خود از منطقههای 1، 4، 7، 8، 13، 14، 15و 20 شهرداری تهران میگذرد که در نوع خود بینظیر است. در مسیر خط 9 بی آر تی 40 ایستگاه نصب خواهد شد که از این تعداد 17ایستگاه دوطرفه و 23 ایستگاه یکطرفه نصب میشود. به این ترتیب میتوان گفت که خط 9، بلندترین خط اتوبوسرانی عادی و تندروی شهر تهران است. پیش بینی شده این خط بین 200 تا 250 هزار نفر در روز را جابه جا کند.
خط 9 بی آر تی صبح شنبه سوم اسفند ماه 1392 به طور رسمی فعالیت خود را آغاز و شروع به مسافرگیری کرد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.