| کد خبر: 42423 |

تاکید بر تولید باطری‌های پیشرفته برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی

تین نیوز | سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به تحقیقات جهانی در زمینه زیان سوخت‌های فسیلی گفت: با توجه به تحول و توسعه فناوری نوین به ویژه خودروهای الکتریکی و هیبریدی، تولید باطری‌های پیشرفته از موضوعات مهم جلسه شورای سیاستگذاری خودرو بود.
 ساسان قربانی درحاشیه  بیست وششمین جلسه شورای سیاست گذاری خودرو که با حضور وزیر صنعت،معدن وتجارت،مدیران شرکتهای خودرو ساز وقطعه ساز ،تشکلها و انجمنهای مربوطه وصاحبنظران برگزار شد افزود : در این جلسه همچنین  دو گزارش تحقیقات و عملیاتی درباره باطری‌های پیشرفته (لیتیومی) ارائه گردید.
وی افزود: با در نظر گرفتن نقش باطری در خودروهای الکتریکی و هیبریدی و با توجه به سهم مهمی که در قیمت تمام شده دارد،‌ مقرر شد طی دو هفته بررسی دقیق‌تر در این خصوص صورت گیرد و گزارش مربوطه ارائه گردد.
ساسان قربانی اظهار داشت : وزیرصنعت ، معدن و تجارت تاکید دارد که کشور ما باید به سمت خودروهای الکتریکی و هیبریدی حرکت کند و لاجرم باید برای تولید باطری پیشرفته برای این خودروها بطور جدی عمل نماییم،چرا که  دنیا به این سمت می‌رود و ما نباید از دنیا عقب بمانیم.
وی گفت : درخصوص سرمایه تولید برای تولید باطری‌های پیشرفته تأکید وزیر بر همکاری با شرکت‌های صاحب تکنولوژی و آماده سرمایه‌گذاری در ایران بوده است. ایشان بر ضرورت برنامه دقیق از نیازهای آینده تأکید دارند و با توجه به وجود کلان شهرها در کشور حرکت به این سمت‌ را  توصیه می کنند.
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو گفت: با توجه به اهمیت موضوع از همه خودروسازان کشور دعوت شد دپارتمان ویژه‌ای برای پیگیری این موضوع ایجاد کنند.
وی افزود: همچنین در این جلسه با توجه به نزدیکی پایان سال و اهمیت پرداخت به موقع به قطعه‌سازان با در نظر گرفتن هزینه‌های حقوق، عیدی و پاداش از خودروسازان درخواست کرد  در این خصوص تمهیدات لازم را بکار گیرند و پرداخت‌ها به موقع صورت گیرد.
 
قربانی افزود: در جلسه ، آخرین وضعیت نتایج شاخص‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه خودرو به تفکیک سه حوزه اصلی "کیفیت محصول"،"فرآیند فروش" و "فرآینده خدمات پس از فروش" اعلام  گردید.
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو با اشاره به اظهارات  نماینده شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در مورد  آخرین وضعیت نتایج شاخص‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در زمینه خودرو گفت : در سه حوزه اصلی "کیفیت محصول"،"فرآیند فروش" و "فرآینده خدمات پس از فروش" مشتمل بر نتایج برگرفته از بررسی دیدگاه های مشتریان و خروجی بازرسی‌هایی تخصصی ارائه شد.
ساسان قربانی افزود: در ادامه نشست پیش‌بینی مقادیر کمی هدف‌گذاری برای شاخص‌های مربوطه در سه سال آینده در زمینه خودرو  بیان گردید.
وی با اشاره به تدوین ویرایش جدید رویه‌های نظارتی بر مبنای اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، گفت : در جلسه شورای سیاست‌گذاری خودرو تأکید شد که  در روند نهایی‌سازی تصویب و ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون مربوطه تسریع گردد.
سخنگوی شورای سیاست‌گذاری خودرو تصریح کرد : وزیرصنعت ، معدن و تجارت در این نشست بر اولویت قرار دادن  رضایت مشتریان در کارهای کیفی تاکید کردند و ارتقاء سطح کیفی تولیدات جهت  صادرات را از ملزومات می دانند.
وی گفت : نعمت زاده تاکید بر هدف‌گذاری شاخص‌های رضایت مشتری  از جمله فروش، خدمات پس از فروش و کیفیت دارد و ضرورت  مقایسه خودرو های ساخت خودمان را با استانداردهای جهانی مطرح می کنند و لزوم   برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق آنها را مطرح می کنند.
ساسان قربانی با اشاره به سخنان  وزیر در خصوص  خط مقدم خودروسازان  یعنی   فروش و خدمات پس از فروش افزود :  خودروسازان ما باید به این موضوع پیش از گذشته توجه کنند و پایش مستمر و ارزیابی دوره‌ای داشته‌ باشند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.