| کد خبر: 405 |

فرانسوی ها هم آمده بودند؛

بازیافت آسفالت، موضوع روز

تین نیوز |  اگر چه بیست و یکمین نشست معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور به دلیل بارش سنگین برف6 و ضرورت آمادگی پرسنل ا جرایی شهرداری ها برای شرایط اضطراری به زمان دیگری موکول شد ، اما این وضعیت نتوانست خللی در برگزاری پنجمیننمایشگاه قیر و آسفالت و سایر برنامه های جنبی نشست بیست و یکم ایجاد کند.

صبح روز چهارشنبه شانزده بهمن ماه 1392 ، پنجمین نمایشگاه قیر و آسفالت در محل دائمی نمایشگاه های تهران آغاز به کار کرد . برگزاری یک نمایشگاه بین المللی با حضور شرکت های فعال در عرصه قیر، آسفالت ، عایق ها و ماشین آلات وابسته ، البته تنها رویداد عمرانی چهارشنبه گذشته نبود چرا که بعداظهر همان روز ، نخستین جلسه از سلسله سخنرانی های هفتگی با موضوعات مربوط به عمران شهری برگزار شد تا از این پس دیدار کارشناسان و مدیران حوزه های فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور ، صرفا به برگزاری 3 نشست در سال محدود نشود.

بازیافت آسفالت محور سخنرانی نخست ،
نخستین جلسه از سلسله سخنرانی های علمی ، آموزشی و ترویجی ، به موضوع بازیافت آسفالت به روش گرم کارخانه ای اختصاص داشت . موضوعی که اگر چه عواید اقتصادی و زیست محیطی آن بر کسی پوشیده نیست اما تاکنون در مجموعه اقدامات شهرداری ها و حتی طرح های کلان راهداری و راهسازی کشور از حد پروژه های آزمایشی فراتر نرفته است . مسئول هماهنگی دبیرخانه ، کمیته معاونان فنی و عمرانی کلانشهرهای کشور، در پاسخ به این پرسش که چرا مقوله بازیافت آسفالت به عنوان موضوع جلسه نخست این سلسله سخنرانی ها انتخاب شد. به عمران شهر می گوید : معاونت فنی وعمرانی شهرداری تهران قریب به 7 سال است که در حال بررسی استفاده مجدد از تراشه های آسفالت و ارزیابی تمام روش های موجودر در این زمینه است .
مهندس محمدرضا معماریان با بیان آن که مصالح سنگی موجود در روکش معابر یک سرمایه گران بها به شمار می رود در ادامه افزود : ضرورت حفظ کد ارتفاعی با خط پروژه در سطح معابر ، ملاحظات زیست محیطی و همچنین افزایش قیمت قیر و سایر مصالح تولید آسفالت ایجاب می کند که روش های مناسب بازیافت این محصول بیش از پیش مورد توجه مدیران شهری قار گیرد . وی بازیافت اسفالت به روش گرم کارخانه ای را مناسب ترین روش برای اجرای این عملیات در محیط های شهری دانست و افزود : روش گرم کارخانه ای نسبت به سایر روش ها نتایج مطلوب تری در پی داشته ، اختلال ترافیکی کمتری دارد و با توجه به انجام چرخه بازیافت در محل کارخانه آلایندگی کمتری ایجاد می کند .

سخنرانی کارشناسانی از کشور فرانسه
در نخستین جلسه از سلسله سخنرانی های علمی، آموزشی و ترویجی ، موضوع بازیافت آسفالت به روش گرم کارخانه ای توسط کارشناسانی از فرانسته ارائه شد ، کشوری که در آن تمام کارخانه های تولید آسفالت ملزم به استفاده از تراشه های آسفالت در فرآیند تولید این محصول هستند .
حالا قرار است کارشناسان معاونت های فنی و عمرانی 14 کلانشهر کشور، چهارشنبه هر هفته در سالن کنفرانس ساختمان شماره 2 سازمان مهندسی و عمران شهر تهران گرد هم بیایند تا جلساتی که قرار است با رویکرد مدیریت جامع کیفیت دنبال شود به ارتقای سطح علمی و فنی شهرداری های متنوع آنان کمک کند . این رویکرد ضمن در برگرفتن کلیه فعالیت های سازمانی ، نیازها و انتظارات مشتری و همچنین اهداف سازمانی ، همزمان ارتقای کیفی محصولات فرآیندها و عوامل را مد نظر قرار می دهد .

نمایشگاهی با حضور 100 شرکت داخلی وخارجی
پنجمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت ، عایق ها و ماشین الات وابسته که چهارشنبه شانزدهم بهمن ماه سال 1392 با حضور دکتر «مازیار حسینی» معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گشایش یافت . شامل حضور طیفی وسیع از پالایشگاه ها و شرکت های تولید قیر تا کارخانجات جانبی و صنایع پایین دستی آن ها مانند کارخانه های تولید بشکه بسته بندی قیر ، تولید ایزوگام، آسفالت ، آسفالت های پلیمری ، پوشش های عایقی و ماشین الات وابسته بود . به این ترتیب در فضای 7000 متر مربعی این نمایشگاه بیش از 100 شرکت داخلی و خارجی به ارائه جدیدترین توانمندی ها و دستاوردهای خود پرداختند و حتی از تازه های صنعت ساخت ماشین آلات راه سازی و حمل و نقل قیر و آسفالت رونمایی شد .
برگزاری دوره های تخصصی تولید و اجرای آسفالت توسط مرکز تحقیقات وارت راه ، مسکن و شهرسازی ، از برنامه های جنبی پنجمین نمایشگاه بین المللی قیر، آسفالت ، عایق ها و ماشین آلات وابسته بود . این نمایشگاه دیروز به کار خود پایان داد .

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.