| کد خبر: 40384 |

◄ وضعیت فعلی راه آهن میانه - اردبیل

تین نیوز | معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید امروز خود از راه آهن میانه-اردبیل گفت: در راستای توسعه شبکه ریلی در کشور و اولویت احداث خطوط راه آهن نسبت به سایر انواع راه ها، تسریع در احداث این خط ریلی در دستور کار قرار گرفته است که تا کنون شاهد بیش از 61 درصد پیشرفت فیزیکی در زیرسازی این محور بوده ایم.
 
به گزارش تین نیوز از روابط عمومی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون وزیر راه و شهرسازی صبح امروز با سفر به استان اردبیل به همراه جمعی از معاونان و مدیران شرکت و مسئولان محلی از مراحل اجرایی راه آهن میانه-اردبیل بازدید کرد.
 
در این بازدید، علی نورزاد ضمن مثبت ارزیابی کردن روند اجرای پروژه گفت: تاکیدات ریاست محترم جمهوری و دکتر آخوندی در رابطه با اولویت توسعه راه آهن در کشور و گسترش ارتباطات ریلی با کشورهای همسایه، تسریع در اجرای پروژه های ریلی را موجب شده تا راه آهن به عنوان حمل و نقل سبز، ایمن و ارزان در کشور گسترش یابد.
 
وی اضافه کرد: مسیر راه آهن میانه-اردبیل به طول 175 کیلومتر با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت برای مسافری و 120 کیلومتر بر ساعت برای باری طراحی شده است که تا کنون پیشرفت فیزیکی زیرسازی کل محور حدود 61.50 درصد است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی این طرح را شامل دو بخش میانه- فیروزآباد و فیروزآباد- اردبیل عنوان کرد و گفت: بخش میانه- فیروزآباد به طول 79 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 50.60 درصد شامل 5 قطعه و بخش فیروزآباد-اردبیل به طول 96 کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود 79.30 درصد شامل 4 قطعه است.
 
نورزاد ادامه داد: تاکنون  در این پروژه 350 میلیارد تومان هزینه شده که طبق پیش بینی های صورت گرفته برای اتمام کل کار شامل زیرسازی، روسازی، ریل گذاری، علائم، ساخت ایستگاه ها و... 900 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
 
وی کوهستانی بودن منطقه را موجب پیچیده شدن عملیات ساخت این پروژه دانست و افزود: برای ساخت این خط ریلی به علت شرایط خاص جغرافیایی منطقه، بالغ بر 58 دستگاه تونل به طول 23 کیلومتر باید احداث شود که تا کنون حفاری فوقانی 16 کیلومتر آن صورت گرفته است.
 
معاون وزیرراه و شهرسازی همچنین از احداث 31 دستگاه پل به طول 7 کیلومتر شامل 4 کیلومتر پل های دره ای بزرگ و 3 کیلومتر پل آبرو با حجم کل عملیات خاکی حدود 40 میلیون متر مکعب در این پروژه خبر داد.
 
نورزاد یادآور شد: در این محور 8 ایستگاه شامل 2 ایستگاه تشکیلاتی به نام های سبز و اردبیل و 3 ایستگاه مسافری درجه 2 به نام های فیروزآباد، گنجگاه و مهماندوست و 3 ایستگاه بین راهی پیش بینی شده است.
 
گفتنی است معاون وزیر راه و شهرسازی در این سفر از مسیر راه آهن سراب-بستان آباد-اردبیل که مراحل مطالعاتی فاز 1 آن در حال انجام است نیز بازدید کرد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.