| کد خبر: 38386 |

قابلیت بندر نوشهر برای تبدیل شدن به کانون صادرات محصولات کشاورزی شمال کشور

تین نیوز |  مدیر كل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت : منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و برخورداری از امكانات زیر بنایی می تواند به بندر اختصاصی برای صادرات محصولات كشاورزی و كالاهای كانتینری و یخچالی در شمال كشور تبدیل شود . 

به گزارش  تین نیوز از روابط عمومی اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران ،جلیل اسلامی روز چهارشنبه 24 دیماه در حاشیه بازدید از طرحها و پروژه های در دست اقدام بندر نوشهر طی نشستی با مسئولان اداره كل بنادر و دریانوردی استان مازندران با اعلام این مطلب افزود : تخصصی كردن فعالیت های بنادر با رویكرد ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط و افزایش جذابیت برای صاحبان كالا الگوی مناسبی برای توسعه بنادر به شمار می رود . 

وی با بیان اینكه طرح جامع سازمان بنادر در دست بررسی است خاطر نشان كرد:انجام آمایش نسبی در بین بنادر شمالی ، رقابت پذیری شركت های تخلیه و بارگیری بمنظور ترغیب آنها برای بازاریابی و تجاری سازی بندر از جمله راهكارهای توسعه بنادر بویژه بنادر شمالی كشور است. 

بر اساس این گزارش، منوچهر تاتینا مدیر كل بنادر و دریانوردی استان مازندران طی سخنانی نیز در این نشست ضمن تشریح وضعیت فعلی و افق پیش روی بنادر نوشهر و فریدونكنار خواستار مساعدت مسئولان ذیربط برای رفع مشكلات و چالش های فراروی توسعه بنادر استان از جمله تامین تجهیزات مورد نیاز ،ساخت انبارهای چندمنظوره و نحوه همكاری با شركت های فعال در امر تخلیه و بارگیری گردید . 

وی نبود راه دسترسی مناسب ، كمبود امكانات زیر ساختی با توجه به تغییر كالاهای وارداتی در سالهای اخیر و نبود پایانه مناسب در غرب استان را از عمده ترین مشكلات و موانع توسعه بندر با سابقه نوشهر عنوان كرد . 

شایان ذكر است هیأتی از سوی معاونت امور بندری و مناطق ویژه اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی متشکل از  فرهاد کوهساری مشاور مدیر عامل، جلیل اسلامی مدیر كل امور بندری، مجتبی خوش نیت سرپرست اداره کل امور مناطق،بازاریابی و سرمایه گذاری و جمعی از مسئولین ادارات و کارشناسان طی روزهای 23 و 24 دیماه ضمن بازدید از بنادر استان مازندران از نزدیك در جریان مشكلات و چالش های فراروی توسعه بنادر نوشهر و فریدونكنار در بخش های بندری ، سرمایه گذاری و تعرفه قرار گرفتند.  

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.