| کد خبر: 38382 |

هرمزگان مقصد گردشگری است / لزوم توسعه ناوگان شناوری مسافری و تفریحی

تین نیوز | معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گفت: هرمزگان یک مقصد گردشگری است و توسعه زیرساخت‌های فیزيکی و ذهنی گردشگری هرمزگان باید در سطوح ملی با کمک ستاد تسهیلات سفر فراهم شود.
 
مرتضی رحمانی موحد بعد از ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر استان هرمزگان، عنوان كرد: عملکردی که هرمزگان در نوروز سال 93 در مدیریت اسکان مسافران از خود نشان داد، در واقع همان وجه ملموس و متصور ستاد سفرهاست که ستاد مرکزی سفر در برنامه‌هایش به دنبال آن است و این امر نشان از هماهنگی مناسب در بین دستگاه‌های مربوطه در هرمزگان است.
 
وی افزود: هرمزگان یک مقصد گردشگری است و توسعه زیرساخت‌های فیزيکی و ذهنی در باب گردشگری هرمزگان باید در سطوح ملی با کمک ستاد تسهیلات سفر فراهم شود.
 
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: هرمزگان دارای ظرفیت‌های گردشگری بالایی نسبت به سایر استان‌هاست و این استان با توجه و رجوع به تجربیات بشری می‌تواند در هر 12 ماه سال گردشگرپذیر باشد و می‌توان با رویکردی ملی و منطقه‌ای ظرفیت‌های هرمزگان در باب گردشگری را معرفی و بالفعل کرد.
 
رحماني با بيان اينكه مناطق نمونه گردشگری با سرعت و دقت بسیار بالایی مورد بازبینی قرار می گیرد، تصريح كرد: ساماندهی و توسعه ناوگان شناوری مسافری و تفریحی می‌تواند نقش بسیار بالایی در توسعه این بعد از گردشگری داشته باشد و مبحث ساماندهی سواحل نیز باید مورد توجه قرار گیرد تا شاهد شکوفایی هر چه بیشتر این ظرفیت نیز باشیم.
 
وي خاطرنشان كرد: بر خلاف شمال کشور که تنها 60 درصد از سواحل در اختیار دولت است، در جنوب و به ویژه استان هرمزگان حجم بیشتری از ساحل در اختیار دولت قرار دارد که این امر می تواند توسعه سواحل را تسریع بخشد.
 
 معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پايان اظهار داشت: سال گذشته بهمن ماه هیئت وزیران بنابر بر پیشنهاد مشترک میراث فرهنگی و وزارت کشور، ستادی از اعضای دستگاه‌های مرتبط با امور سفر تشکیل و فعالیت‌ها در این باب را به صورت قانونی و رسمی در باب سفر و گردشگری تجمیع کرد که یکی از ویژگی‌های رویه جدید کاری ستاد تسهبلات سفر، موقتی و گذرا نبودن طرح‌ها و برنامه‌هاست که ستاد مذکور با نگاهی بلند مدت گام در راه مدیریت موضوع گذاشته است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.