| کد خبر: 38314 |

«اطلس مال» همچنان بالا می رود! / عکس

تین نیوز |  فروش این زمین به بانک انصار همانند شهروند فرمانیه و بوستان مادر به صورت غیرقانونی و بدون رعایت تشریفات قانونی صورت گرفته که نیازمند مداخله دستگاه قضایی است که متاسفانه هنوز اقدامی صورت نداده اند.
 
در این گزارش تخلفات این پروژه غیرقانونی از جهات گوناگون ذکر شده بود که با ورود شورایعالی شهرسازی به این پرونده غیرقانونی بودن تغییر کاربری پارکینگ محرز گردید.
علاوه بر آن فروش این زمین به بانک انصار همانند شهروند فرمانیه و بوستان مادر به صورت غیرقانونی و بدون رعایت تشریفات قانونی صورت گرفته که نیازمند مداخله دستگاه قضایی است که متاسفانه هنوز اقدامی صورت نگرفته است.
ایراد سومی که مسیرآنلاین در اولین گزارش خود به آن اشاره کرد نقض حریم بصری و کاربری مجموعه تاریخی فرهنگی نیاوران بود. اینک با بالا رفتن اسکلت عظیم فلزی پروژه چشم انداز جنوبی مجموعه نیاوران تخریب شده و به شکلی که در تصاویر مشاهده می کنید در آمده است. مجموعه نیاوران از زیباترین پارک های ایران و حتی جهان است که محل بسیار دل انگیری برای فرار شهر ناآرام و پراغتشاش تهران است ولی هم اکنون در داخل این مجموعه نیز چشم انداز زیبای آن با اسکلت آهن جایگزین شده است.
 
ایراد چهارم این پروژه مربوط به گره ترافیکی و عدم جوابگویی معابر درون شهری برای ترافیک اطلس مال بود. آخرین تصاویر اطلس مال کاملاً گویای ایجاد (کوروش)ی دیگر و کورتر شدن گره ترافیکی منطقه خواهد شد. شاید روزی برای عبور ترافیک اطلس مال ناچار شوند بخشی از مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران را خراب کنند تا امکان عبور و مرور فراهم شود.
 
در هر صورت در سایه غفلت و بی توجهی شورای عالی شهرسازی و معماری، وزارت راه  شهرسازی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، شورای شهر تهران،شهرداری تهران و بانک انصار، اطلس مال همچنان بالا می رود!

 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.