شهردار تهران:
◄ اتمام هفت خط مترو تا پایان سال ۹۵ / شهرداری تهران، تنهاست دولت سهم خود را بدهد
تین نیوز | شهردار تهران در همایش ملی مدیریت آلودگی صدا و هوا ضمن اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو ستون فقرات مبارزه با آلودگی هوا و صوت است، گفت: به حول و قوه الهی تا پایان سال 95، هفت خط مترو به اتمام خواهد رسید.
به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در سومین همایش ملی مدیریت آلودگی صدا و هوا که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی ستون فقرات مبارزه با آلودگی هوا و صوت است که مهمترین بخش آن توسعه مترو است. طی 5 الی 6 سال متوالی گذشته، بیش از 60 درصد بودجه شهرداری تهران متمرکز بر حمل و نقل عمومی است و باید گفت بیش از این قطعا در توان شهرداری نیست که در این حوزه هزینه کند. در شهرداری تهران 72 درصد بودجه صرف هزینه های زیرساخت و بقیه بودجه صرف هزینه های جاری است و تلاش شده این مسیر تداوم یابد.
وی افزود: متوسط ساخت مترو در دهه 80 از دو و نیم کیلومتر به 22 کیلومتر در سال افزایش یافته و در کشورهای پیشرفته که ساخت مترو در زیرزمین با این سرعت اتفاق بیفتد، نداریم. در حال حاضر خط 3 مترو که در خرداد ماه در مصلی واقع شده بود، به شهرک شهید محلاتی به طول 18 کیلومتر متصل شده و قطعا تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
قالیباف در ادامه گفت: شهرداری تهران تنهاست اما با وجود این تنهایی به خوبی از عهده اداره زیرساخت های شهر بر آمده و به دلیل اهمیت کاهش سطح آلاینده ها برای شهرداری تهران نسبت به این امر تمرکز نموده ایم در حقیقت 7 خط مترو در پایان سال 95 به حول و قوه الهی در تهران به صورت کامل به اتمام خواهد رسید. اولویت شهرداری در ساخت تونل بوده و پس از آن ساخت واگن، زیرا تعطیلی بیش از 600 کارگاه در حال کار و شروع مجدد آنها به ساخت تونل صرفه اقتصادی ندارد.
شهردار تهران افزود: بر اساس بند "ق" برنامه برنامه و بودجه، دولت مکلف است بخشی از بودجه حمل و نقل عمومی را تامین نماید؛ در این بین ما از دولت خواسته ایم به جای اقدام به حفر تونل برای مترو ما را در خرید واگن یاری نماید و شهرداری تهران این وعده را می دهد که اگر در حال حاضر سه و نیم میلیون مسافر در مترو جابجا می شوند، با افزایش تعداد واگن ها، روزانه 9 میلیون نفر مسافر را با زیرساخت فعلی توسط مترو جابجا کند.
وی گفت: دولت باید با پرداخت سهم حمل و نقل خود و افزایش کیفیت سوخت شتاب بیشتری به توسعه حمل و نقل عمومی دهد. باید در پیاده سازی دقیق قوانین ملاحظات را کنار گذاشت زیرا ملاحظات یعنی ظلم به آحاد مردم.
قالیباف در پایان گفت: بر اساس پیش بینی شهرداری تهران، سال آینده تمام اتوبوس های BRT در تهران مجهز به فیلتر جمع آوری دوده ناشی از احتراق گازوئیل خواهند شد و اندیشمندان و دانشگاهیان توجه کنند شهرداری تهران به دنبال تحقیقات کاربردی و نه بنیادی، تا بتوانن آنها را پیاده سازی کند و مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی باید پیشقراول کمپین آسمان آبی، زمین پاک باشند و شادی و نشاط به این شهر بازگردد.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.