| کد خبر: 38302 |

شهردار تهران:

◄ اتمام هفت خط مترو تا پایان سال ۹۵ / شهرداری تهران، تنهاست دولت سهم خود را بدهد

تین نیوز | شهردار تهران در همایش ملی مدیریت آلودگی صدا و هوا ضمن اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه مترو ستون فقرات مبارزه با آلودگی هوا و صوت است، گفت: به حول و قوه الهی تا پایان سال 95، هفت خط مترو به اتمام خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در سومین همایش ملی مدیریت آلودگی صدا و هوا که در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد، گفت: توسعه حمل و نقل عمومی ستون فقرات مبارزه با آلودگی هوا و صوت است که مهمترین بخش آن توسعه مترو است. طی 5 الی 6 سال متوالی گذشته، بیش از 60 درصد بودجه شهرداری تهران متمرکز بر حمل و نقل عمومی است و باید گفت بیش از این قطعا در توان شهرداری نیست که در این حوزه هزینه کند. در شهرداری تهران 72 درصد بودجه صرف هزینه های زیرساخت و بقیه بودجه صرف هزینه های جاری است و تلاش شده این مسیر تداوم یابد.

وی افزود: متوسط ساخت مترو در دهه 80 از دو و نیم کیلومتر به 22 کیلومتر در سال افزایش یافته و در کشورهای پیشرفته که ساخت مترو در زیرزمین با این سرعت اتفاق بیفتد، نداریم. در حال حاضر خط 3 مترو که در خرداد ماه در مصلی واقع شده بود، به شهرک شهید محلاتی به طول 18 کیلومتر متصل شده و قطعا تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

قالیباف در ادامه گفت: شهرداری تهران تنهاست اما با وجود این تنهایی به خوبی از عهده اداره زیرساخت های شهر بر آمده و به دلیل اهمیت کاهش سطح آلاینده ها برای شهرداری تهران نسبت به این امر تمرکز نموده ایم در حقیقت 7 خط مترو در پایان سال 95 به حول و قوه الهی در تهران به صورت کامل به اتمام خواهد رسید. اولویت شهرداری در ساخت تونل بوده و پس از آن ساخت واگن، زیرا تعطیلی بیش از 600 کارگاه در حال کار و شروع مجدد آنها به ساخت تونل صرفه اقتصادی ندارد.

شهردار تهران افزود: بر اساس بند "ق" برنامه برنامه و بودجه، دولت مکلف است بخشی از بودجه حمل و نقل عمومی را تامین نماید؛ در این بین ما از دولت خواسته ایم به جای اقدام به حفر تونل برای مترو ما را در خرید واگن یاری نماید و شهرداری تهران این وعده را می دهد که اگر در حال حاضر سه و نیم میلیون مسافر در مترو جابجا می شوند، با افزایش تعداد واگن ها، روزانه 9 میلیون نفر مسافر را با زیرساخت فعلی توسط مترو جابجا کند.

وی گفت: دولت باید با پرداخت سهم حمل و نقل خود و افزایش کیفیت سوخت شتاب بیشتری به توسعه حمل و نقل عمومی دهد. باید در پیاده سازی دقیق قوانین ملاحظات را کنار گذاشت زیرا ملاحظات یعنی ظلم به آحاد مردم.

قالیباف در پایان گفت: بر اساس پیش بینی شهرداری تهران، سال آینده تمام اتوبوس های BRT در تهران مجهز به فیلتر جمع آوری دوده ناشی از احتراق گازوئیل خواهند شد و اندیشمندان و دانشگاهیان توجه کنند شهرداری تهران به دنبال تحقیقات کاربردی و نه بنیادی، تا بتوانن آنها را پیاده سازی کند و مردم به عنوان سرمایه های اجتماعی باید پیشقراول کمپین آسمان آبی، زمین پاک باشند و شادی و نشاط به این شهر بازگردد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.