| کد خبر: 38297 |

پرواز آبادان کویت برای معدود مسافران دارای روادید!

تین نیوز |  در حالی سالهاست صدور ویزای کویت برای ایران و 5 کشور حاشیه خلیج فارس ممنوع شده که به تازگی مدیرکل فرودگاه آبادان اعلام کرده است تمام تلاش خود را برای رایزنی با مسئولان و برقرای پرواز در مسیر آبادان ـ کویت می‌کند.
او می‌گوید ویزای جدیدی صادر نشده اما در تلاشیم برای این تعداد افرادی که در این مسیر از طریق دریا تردد می کنند تسهیلات هوایی را فراهم کنیم.
 چندسالی می‌شود کویت ورود و حضور گردشگران از 5 کشور حاشیه خلیج‌فارس و ایران را ممنوع اعلام کرده است اگر چه امید می‌رفت یا تغییر دولت و حضور دولت یازدهم،سیاست‌های کشورهای حاشیه خلیج‌فارس تا حدودی تغییر کند اما این گونه که مشخص است هنوز هیچ اتفاق خوشایندی در راستای ارتباطات دو کشور نیفتاده است.
 
 چندی پیش مدیرکل فرودگاه آبادان اعلام کرد در تلاش است تا با رایزنی با مسئولان مربوطه پرواز آبادان ـ کویت را راه‌اندازی کند این در حالی است که همین گفته، ابهاماتی را به دنبال داشت از آن‌جمله این‌که سالهاست کویت به گردشگران ایرانی ویزا نمی‌دهد این پرواز با احتساب هزینه‌هایی که به دنبال خواهد داشت می‌تواند تبعات ناخوشایندی را برای اقتصاد فرودگاهی نیز به دنبال داشته باشد.
 
اما «محمد رضا رضایی»، مدیرکل فرودگاه آبادان با ابراز بی‌اطلاعی از وضعیت اخذ ویزا برای گردشگران ایرانی گفت: « طبق رایزنی‌که با مسئولان مربوطه داشتم گویا مشکلی برای ویزای گردشگری وجود ندارد.»
 
او با بیان این‌که این موضوع را در آینده پی گیری خواهد کرد اذعان داشت: « تعداد کثیری از مردم در کویت شاغلند لذا در مسیر خوزستان ـ کویت تردد می‌کنند.»
 
او با بیان این که بسیاری از مسافران در این مسیر از طریق دریا تردد می‌کنند ابراز کرد: «مسافران کویت از طریق دریایی تردد می‌کنند که بیش از 2.5 ساعت در راه هستند اما اگر تسهیلات هوایی را برای آنها راه‌اندازی کنیم مشکلات آنها رفع خواهد شد.»
 
رضایی در ادامه سخنانش با اشاره به این که زمینی هم فقط به کشور عراق دسترسی دارند اذعان داشت: «بهترین راه برای رفاه حال مسافران این مسیر راه‌اندازی مسیر هوایی است.»
 
همه این سخنان در حالی اتفاق می‌افتد که وی هنوز ابهامات لازم در این خصوص را رفع نکرده است. هنوز معلوم نیست چقدر این موضوع جنبه اجرایی به خود خواهد گرفت.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ویزا فروش 0 0

    البته مقوله ویزا مرتبط با بخش کنسولی وزارت امور خارجه است که احتمالا مدیر فرودگاه اشتباها و به نیابت آن وزارت خانه افاضه فرموده اند پیشنهاد می کنم ترمینال ۵ مهرآباد را که برای شما با پست سفارشی و اکپرس فرستادند علم کنید تا اون موقع مشکل ویزا حل می شود