| کد خبر: 38277 |

افزایش همکاری اقتصادی و گردشگری میان کیش و ازمیر ترکیه

تین نیوز |  مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش خواستار افزایش همکاری اقتصادی و گردشگری میان کیش و ازمیر ترکیه شد.
 
علی اصغر مونسان در دیدار با هیئت مدیره منطقه آزاد ازمیر تركیه و اعضای اتاق بازرگانی این منطقه که در سالن کنفرانس سازمان منطقه آزاد كیش برگزار شد با تشریح هفت منطقه آزاد در ایران آزاد گفت: جزیره كیش به عنوان اولین منطقه آزاد در ایران با بیشترین حجم مبادلات مالی گردشگری و تجارت را دو ماموریت مهم و اصلی تعریف شده برای منطقه آزاد كیش است.
 
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهارداشت: منطقه آزاد کیش از لحاظ موقعیت جغرافیایی در خلیج فارس در شرایط ایده آل و موقعیت خوبی قرار گرفته است که زیرساخت های فرودگاهی وبندرگاهی در آن برای توسعه گردشگری وتجارت مهیا است.
 
مونسان به فعالیت صنایع های تك و غیرآلاینده درجزیره كیش اشاره کرد و افزود: کیش درحوزه صنایع دارویی، نفت وگاز، غذایی وپوشاك، ظرفیت های خوبی درجزیره برای تولید وصادرات وجود دارد و عدم نیاز به دریافت ویزا، معافیت مالیاتی 20 ساله، تخیف های گمرکی، پایین بود بروکراسی و تمرکز مدیریت نیز از جمله مزیت های منطقه آزاد کیش برای سرمایه گذاران خارجی است.
 
وی ار دیگر مزیت های کیش را وجود جزایر اقماری منطقه آزاد كیش شامل هندورابی و فارور کوچک و بزرگ و همچنین فعالیت ناوگان هوایی شركت هواپیمایی كیش متعلق به سازمان منطقه آزاد كیش را برای ورود گردشگران وسرمایه گذاران دانست و بیان داشت: طرح توسعه جزیره هندورابی و ساخت بندرگاه و فرودگاه آن با رویکرد گردشگری در جهت تبدیل شدن به جزیره لوکس در حال اجرا است.
 
رئیس هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش به موقعیت قرارگیری جزایر فارور به ویژه فاروركوچك اشاره کرد و خاطر نشان کرد: فارور کوچک درنزدیكی عمیق ترین قسمت خلیج فارس كه محل تردد كشتی های تجاری است و هر یك از این موارد از ظرفیت هایی است كه بسیاری از سرمایه گذاران با تكیه برآنها برنامه ها و فعالیت های خود را پایه گذاری كرده وتوسعه می دهند.
 
مونسان ورود سالیانه بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر گردشگر به جزیره كیش را فرصتی بسیار مناسب دانست و گفت: حجم زیاد ساخت وساز و رونق صنعت ساختمان سازی در کیش به عنوان فرصت دوم برای سرمایه گذاری است.
 
در ادامه این دیدار رئیس اتاق بازرگانی منطقه آزاد ازمیر ترکیه با ابراز امیدواری افزود: شهر ازمیر در راستای دستیابی به رونق گردشگری می تواند در دوبخش هوایی ودریایی پلی بین جزیره كیش و كشورهای اروپایی باشد.
 
در ادامه این دیدار ایلماز رئیس اتاق بازرگانی منطقه آزاد ازمیرتركیه نیز اظهارداشت: قدمت روابط دو كشور از ایران وترکیه از دیرباز و وجود مشتركات فراوانی که بین دو ملت است می توان جزیره كیش را بهشت ایران عنوان کرد که با علاقمند بسیار ارتباطات دو منطقه آزاد کیش و ازمیر را در زمینه های مختلف گردشگری و اقتصادی توسعه خواهیم داد.
 
ایلماز با اشاره به آمارهای رشد گردشگری در منطقه آزاد ازمیر تركیه، بیان داشت: براساس بازدیدهایی كه از جزیره كیش داشتیم و با توجه به مزیت های این منطقه آزاد در حوزه های تجاری، گردشگری، خطوط مسافری وباربری هوایی ودریایی وسرمایه گذاری آماده همكاری هستیم.
 
این دیدار با دعوت از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش برای بازدید از شهر ازمیر و همچنین اهدای نشان یادبود با شعار به امید و برادری دائم پایان یافت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.