| کد خبر: 38274 |

تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی ازاول بهمن

تین نیوز | رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان از تشدید برخورد با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی ازاول بهمن ماه خبرداد.

سرهنگ حسین غلامی با اعلام این خبر، گفت: امسال نیز همانند سال گذشته با شروع فصل زمستان و کاهش دما شاهد وقوع پدیده وارونگی هوا (اینورژن) در کلان شهر اصفهان هستیم. وی با اشاره به اینکه دود حاصل از احتراق وسایل نقلیه دودزا بعنوان مهمترین عامل آلودگی هوا شناخته شده، افزود: تولید گازهای سمی منواکسید کربن واکسیدگوگرد و بسیاری از ترکیبات آلوده‌کننده دیگر با تاثیر برروی دستگاه تنفسی و اندام‌های بدن، بخصوص در میان اطفال وسالمندان، سلامتی انسان و محیط زیست رابشدت به مخاطره می‌اندازد.

همین امر، پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان را برآن داشته تا با وسایل نقلیه‌ای که فاقد معاینه فنی هستند، به صورت ویژه برخورد کند. سرهنگ غلامی یادآور شد: طبق ماده 200 آیین نامه راهنمایی و رانندگی هیچ کس حق ندارد وسیله نقلیه‌ای را که طبق نظریه کارشناس راهنمایی و رانندگی و یا پلیس راه دارای عیب و نقص فنی بوده در راه‌ها براند.

براین اساس، نقص در سامانه احتراق و دودزا بودن خودرو از مصادیق بارز نقص فنی است که تاثیرات مخرب زیادی بر محیط زیست و سلامت شهروندان دارد. رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان اظهارکرد: رانندگان آن دسته از وسایل نقلیه‌ای که سال ساخت خودروی آنها از پنج سال گذشته، باید با مراجعه به مراکز مجاز معاینه فنی نسبت به معاینه خودروی خود و به ویژه کنترل میزان آلایندگی و رفع عیب و نقص احتمالی آن اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه ازاول بهمن ماه پلیس راهنمایی و رانندگی استان به منظور کاهش آلودگی هوا و رفاه حال شهروندان به طور قاطع با خودروهای دودزا و فاقدمعاینه فنی برخورد می‌کند، افزود: درمواردی که حرکت وسیله نقلیه در راههای عمومی طبق نظر کارشناسان پلیس راهنمایی و رانندگی به علت این نوع عیب و نقص یا هرعیب و نقص فنی دیگر خطرناک تشخیص داده شود، برابر قانون پلاکهای وسیله نقلیه توسط پلیس اخذ و پلاک اعزام به تعمیرگاه تحویل راننده می‌شود، در این صورت پس از رفع عیب ومعاینه فنی وسیله نقلیه، ضمن اعمال قانون، پلاک اولیه مسترد می‌شود.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان در پایان به رانندگان توصیه کرد که به منظور کاهش آلودگی هوا و در کل به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه سوئی برای خود و دیگران، همواره سیستمهای مختلف خودروی خود را کنترل ونسبت به رفع معایب ونواقص آن، به موقع اقدام کنند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.