| کد خبر: 38273 |

آغاز عملیات احداثتونل دو طبقه در بزرگراه چمران از سال آینده

تین نیوز | عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اعلام خبر احداث تونل دو طبقه در بزرگراه چمران در مدت زمان دو سال گفت: احداث این تونل شمال به جنوب شهر را به یگدیگر متصل می‌کند.
ابوالفضل قناعتی در گفتگو با میزان، با اعلام خبر احداث تونل در بزرگراه چمران اظهارکرد: درصورت موافقت کمیسیون تخصصی حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران این موضوع درصحن علنی شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
وی با بیان این که برای نخستین بار است که تونلی در تهران به صورت دو طبقه احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: یک طبقه از این تونل به اتوبوس‌های تندرو اختصاص دارد و از طبقه دیگر نیز خودروهای سبک استفاده خواهند کرد.
قناعتی با بیان این که پیمانکاران و معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در حال ارائه استانداردها به کمیسیون تخصصی هستند، افزود: در این کمیسیون امکان سنجی احداث این تونل انجام می‌شود. در صورتی که از جهات مختلف برای انجام این اقدام مطمئن شویم، از ابتدای سال 1394 عملیات اجرایی آن را آغاز می‌کنیم.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که پیش‌بینی ما این است که احداث این تونل دو سال زمان می‌برد، تصریح کرد: در این صورت بزرگراه چمران از ترافیک رها خواهد شد، زیرا با حفاری قسمت زیرین میدان سپاه خودروها به اتوبان آزادگان هدایت می‌شوند.
قناعتی با تاکید بر این که با احداث این تونل بار ترافیکی شمال به جنوب را کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در این صورت چمران به بزرگراهی تبدیل می‌شود که شمال به جنوب را به یکدیگر متصل می‌کند.
وی با بیان این که علاوه بر اتصال شمال به جنوب تهران با احداث این تونل یک مسیر، به مسیرهای موجود نیز افزوده می‌شود، افزود: در این صورت بزرگراه امام علی(ع) خود یک مسیر محسوب می‌شود و بزرگراه صیاد شیرازی نیز به صورت جداگانه توسط شهروندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با ابراز تاسف از این که بزرگراه امام علی(ع) به دلیل ورود اتوبوسهای تندرو مسدود شده است، اظهار کرد: از سوی دیگر اتوبوس‌ها ترافیک بزرگی را در ساعات پایانی روز در میدان سپاه ایجاد می‌کنند که منجر به آلودگی هواد در این منطقه می‌شود. بنابراین می‌توان انتظار داشت که با احداث این تونل راه برای رفت و آمد اتوبوس‌ها باز شود.
قناعتی با تاکید بر این که اجرای این تونل دو طبقه در راستای تکمیل زنجیره اتوبان‌های تهران است، خاطرنشان کرد: این برنامه از گذشته در دستور کار بوده و اعضای کمیسیون نیز درخواست اجرای آن را دارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.