| کد خبر: 38270 |

توسعه بندر انزلی به توسعه گیلان کمک می‌کند

تین نیوز |  استاندار گیلان در نشست بررسی موانع و مشکلات شهرستان بندرانزلی تاکید کرد:بندر انزلی متناسب با توانمندی‌هایش پیشرفت نکرده است.
نجفی در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار گردید گفت: باتوجه به وجود بندر، تالاب، دریا، طبیعت سرسبز، مردم فهیم و توانمندی‌های مناسب در بندر انزلی اما متاسفانه این شهرستان از پیشرفت و توسعه متناسب با این استعدادها بهره نبرده که وظیفه داریم موجبات رشد و شکوفایی این شهرستان را فراهم کنیم.
وی افزود:در واقع توسعه بندر انزلی به توسعه گیلان کمک میکند.استاندار گیلان همچنین با انتقاد از کندی پروژه‌های شهری در بندرانزلی خواستار تلاش مضاعف مدیران شد و افزود:باید از فرصت خدمتگزاری که برای ما ایجاد گردیده به نحو احسن بهره گیریم بی‌شک مردم بهترین قاضی در خصوص نحوه عملکرد ما مدیران هستند و باتوجه به امیدواری که با روی کار آمد این دولت در مردم ایجاد گردیده باید با تمام توان در جهت خدمت به مردم تلاش کنیم.
وی حضور سرمایه گذاران را از جمله عوامل مهم در توسعه انزلی دانست و افزود: ایجاد بازار الگویی ماهی در این شهر ضرورت انکار ناپذیری دارد که شیلات و شهرداری به همراه بخش خصوصی اقدام کنند.
استاندار افزود:با توجه به قدمت صید وصیادی و همچنین فرصتهای گردشگری،اشتغالزایی و بهداشتی بودن بازار الگویی ماهی فروشان در این بندر جای تاسف دارد.
نماینده عالی دولت بر لزوم بهره گیری از ظرفیت دریا و تالاب با رعایت قوانین زیست محیطی تاکید کرد و افزود: گردشگری دریایی از جمله مباحث مهمی به شمار می‌رود که نقش بسزایی را در توسعه منطقه ایفاء می‌کند.نجفی همچنین بر ضرورت افزایش امکانات اقاماتی و گردشگری تاکید کرد و افزود: نبایدفقط به اسکان موقت مسافران که در ایام خاص نوروز وتابستان بیشتر به گیلان سفر می‌کنند اکتفا کنیم بلکه باید با فراهم کردن امکانات مناسب گردشگری و اقامتی، هنر جذب گردشگر را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه بندرانزلی در این زمینه توانمدی بسیار بالایی دارد اظهار داشت: استقرار مکان‌های مناسب در ورودی شهرها به منظور اطلاع رسانی از فرصتهای گردشگری و اقامتی به مسافران از جمله موارد مهمی به شمار می‌رود که شهرداران باید در جهت تحقق آن تلاش کنند.
استاندار با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در پروژه کنار گذر بندرانزلی تصریح کرد: الحمدا... اعتبارات خوبی در این بخش در نظر گرفته شده که امیدوارم توفیقات خوبی در این زمینه حاصل گردد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.