| کد خبر: 38226 |

برقراری پرواز مستقیم به عراق، گردشگری سلامت در شیراز را رونق می‌دهد

تین نیوز | معاون گردشگری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به ظرفیت‌های شیراز در زمینه گردشگری سلامت گفت: برقراری پرواز مستقیم به عراق می‌تواند سبب رونق بیشتر گردشگری سلامت در شیراز شود.
 
موید محسن‌نژاد با اشاره به ظرفیت‌های شیراز در زمینه گردشگری سلامت اظهار داشت: کشور عراق یکی از کشورهایی است که گردشگران زیادی از آن برای درمان به شیراز می‌آیند بنابراین برقراری پرواز مستقیم به عراق می‌تواند سبب رونق بیشتر گردشگری سلامت در شیراز شود.
 
وی با بیان اینکه یکی از دلایل حضور گردشگران سلامت از عراق به شیراز مشابهت‌های فرهنگی میان ایران و عراق است، گفت: این امر در شورای سیاستگذاری گردشگری سلامت فارس مطرح شده و در دست بررسی و پیگیری است.
 
محسن‌نژاد با بیان اینکه پیشرفت‌های پزشکی شیراز بازاری در فارس برای حضور گردشگران خارجی فراهم کرده است، افزود: رونق توریسم‌درمانی سبب رونق و توسعه اقتصادی شهر می‌شود و علاوه بر آنکه امکان آشنایی و رفت‌وآمد پزشکان دیگر کشورها و تبادلات علمی را نیز فراهم می‌آورد.
 
معاون گردشگری میراث فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: متاسفانه آمار دقیقی از گردشگران سلامت به شیراز وجود ندارد اما این افراد اغلب از کشورهای عمان، امارات، کویت و عراق هستند که بیشتر برای جراحی‌های زیبایی، کاشت مو و در گذشته برای چشم پزشکی مراجعه می‌کردند.
 
وی با اشاره به تشکیل شورای سیاستگذاری گردشگری سلامت فارس در استان تصریح کرد: این شورا شرایط سفر به شیراز را به عنوان مقصد گردشگری سلامت تسهیل می‌کند که صدور ویزای درمان یکی از مصوبات این شورا برای سهولت در رفت‌وآمد گردشگران سلامت است.
 
محسن‌نژاد بیان کرد: این ویزا با هماهنگی علوم پزشکی و تحت نظر شورای سیاستگذاری گردشگری سلامت  توسط نمایندگی وزارت خارجه صادر می‌شود که ساماندهی مراقبت‌های پزشکی و به دست آوردن آمار از گردشگران سلامت از مزایای این ویزا است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.