| کد خبر: 37975 |

اتاق بازرگانی شایسته ضرورت اقتصاد رقابتی

تین نیوز | اتاق‌های بازرگانی محصول روند تاریخی توسعه اقتصادها و محرک رفع محدودیت‌های فضای اجتماعی- اقتصادی محسوب می‌شوند. اتاق‌های بازرگانی معاصر سازمان‌های خدماتی حد واسط بین دولت و فعالان کسب‌وکار هستند که با پدیدار شدن و توسعه اقتصاد بازار، ایجاد و توسعه یافته اند. اتاق‌های بازرگانی نقش مهمی در حفظ رقابت مشروع و نظم بازار ایفا می‌کنند و با توسعه اقتصاد مبتنی بر بازار، بر اهمیت و نقش آنها افزوده می‌شود. اتاق‌ها اتصال‌های میانی ضروری برای عملکرد مطلوب یک اقتصاد هستند.

اتاق بازرگانی یک سازمان مستقل ملی متشکل از فعالان کسب‌وکار است که هدف آن بهبود وضعیت تجارت، صنعت، معدن و کشاورزی است. در چارچوب هدف کلی مذکور ماموریت عمومی یک اتاق مطلوب روانسازی و کمک به توسعه و گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی اعضا از طریق ارائه یک صدای جمعی مشترک برای انعکاس و پشتیبانی از تمایلات اعضا و فعالان اقتصادی و تقویت تعاملات و همکاری‌های فی‌مابین اعضا است.

ارائه خدمات کیفی مناسب برای ارتقای رقابت پذیری اعضا و موفقیت بیشتر آنها در کسب‌وکار از وظایف یک اتاق خوب است. نوع رویکرد حاکم بر مدیران و اداره‌کنندگان اتاق، سطح دانش، تخصص و مهارت آنها و تمایل آنها به استفاده از روش‌های نوین برای ایفای مطلوب نقش واقعی اتاق متناسب با تحولات اقتصادی و اجتماعی از مسائل مهم است.

رویکردهای سنتی ناهمخوان با مقتضیات روز و عدم تمایل به بهبود رویکردها و روش‌ها نتیجه‌ای جز محدود کردن فعالیت اتاق در قالب ساختار و دیوان‌سالاری مشابه دولتی با عنوان نمایندگی بخش خصوصی نخواهد داشت. ایفای نقش مشارکت فعال اتاق در پیشرفت و توسعه اقتصادی یک کشور منوط به شناسایی عوامل دخیل در کسب‌وکار فعالان اقتصادی، ارائه تحلیل‌های واقع‌بینانه و علمی از شرایط و واکنش‌های مناسب حین تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های سیاستی دولت است.
 

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.