| کد خبر: 37596 |

صادرات از گمرک خارگ به ۸ برابر سال قبل افزایش یافت‌

تین نیوز | مدیرکل گمرک استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۵ میلیون ۸۸۴ هزار تن کالا از خارگ صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از ۸ برابر افزایش دارد.
 
احمد پورحیدر با بیان اینکه ‌بوشهر دارای 13 گمرک فعال است اظهار داشت: هم اکنون در بیشتر شهرهای نوار ساحلی استان بوشهر گمرک در امر صادرات و واردات فعالیت می‌کند.
 
وی، گمرکات منطقه ویژه اقتصادی یک و دو بوشهر، گناوه، دیلم، ریگ، بوالخیر، دلوار، کنگان، دیر، عسلویه،منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی، نخل تقی و خارگ را از جمله گمرکات استان بوشهر دانست و گفت: گمرکات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی و خارگ بیشتر حجم صادرات را به خود اختصاص داده‌ است.
 
مدیرکل گمرکات استان بوشهر از رشد 50 درصدی صادرات کالا از گمرکات این استان خبرداد و تصریح کرد: در 9 ماه امسال 23 میلیون تن کالا از گمرکات استان بوشهر صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 50 درصد رشد نشان می‌دهد.
 
پورحیدر با اشاره به اینکه صادرات کالا در گمرک خارگ رشد 8 برابری داشته است گفت: در 9 ماه امسال 5.8 میلیون تن کالا از خارک صادر شده ‌که نسبت به مدت مشابه سال قبل که 648 هزار تن بوده رشد 8 برابری نشان می‌دهد.
 
وی با اشاره به اینکه در این مدت 7.4 میلیون تن کالا از پارس جنوبی صادر شد گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 27 درصد افزایش دارد.
 
وی، درآمد گمرکات استان بوشهر را افزون بر2 هزار میلیارد تومان  دانست و خاطرنشان کرد: درآمد گمرکات استان بوشهر در 9 ماه امسال افزون بر 20 هزار میلیارد ریال بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 112 درصد رشد دارد.
 
پورحیدر ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر را  14.9 میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات استان بوشهر نسبت به مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش دارد.
 
وی به واردات کالا از گمرکات استان بوشهر اشاره کرد و گفت: در 9 ماه امسال یک میلیون و 175 هزار تن کالا از گمرکات 13 گانه استان بوشهر وارد شده است که در مقابسه با مدت مشابه سال قبل 5 درصد افزایش دارد.
 
مدیرکل گمرکات استان بوشهر با بیان اینکه هرکیلوگرم کالای وارداتی بطور متوسط 2.6 دلار ارزش دارد بیان کرد: در 9 ماه امسال به ارزش سه میلیارد و 21 میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان بوشهر وارد کشور شده است.
 
وی خودرو سواری، ماژول نمایشگر، موز، برنج و انواع پلیمرهای پلی پیلن را از جمله کالاهای وارداتی عنوان کرد و گفت: این کالاها از کشورهای کره جنوبی، چین، هند، امارات متحده عربی و فیلیپین وارد کشور شده است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.