| کد خبر: 36670 |

پاشنه آشیل دولت

وبلاگ تین نیوز، سعید لیلاز  | مساله بسیار مهم در دولت آقای روحانی مساله پیشرفت اقتصادی و بهبود وضعیت معیشت مردم است. به عقیده من توجه و تمركز دولت روحانی بر سیاست خارجی اساسا به خاطر بهبود و توجه بر وضعیت معیشت مردم بوده است و تمركز دولت روحانی به بخش سیاست خارجی ناشی از توجه به این مساله است چرا كه پاشنه آشیل هر دولتی و خصوصا در شرایط امروز جامعه ایران عدم توجه به بخش اقتصادی و بیكاری در جامعه است.
قطعا مساله سیاست خارجی به تنهایی اهمیت ندارد بلكه كاركرد هایی كه سیاست خارجی برای كشور به دنبال دارد مهم است و اهمیت آن را نیز دوچندان می كند. تاثیر سیاست خارجی بر معیشت مردم است كه سیاست خارجی را برای همه مهم می كند. به همین دلیل مشاهده می كنیم كه به محض مكالمه تلفنی بین روحانی و اوباما و سیاست جدید روحانی ثبات و پیش بینی پذیری به بازار اقتصاد ایران حكمفرما شده است و در نتیجه ما شاهد كاهش شدید تورم به خصوص در حوزه مواد غذایی هستیم.
همچنین شاهد افزایش سرمایه گذاری ها هستیم كه در شش ماه اول امسال نسبت به مشابه آن در سال های گذشته ١٦ درصد افزایش داشته است. در حالی كه در سال گذشته ١٦ درصد كاهش پیدا كرده بود. بنابراین مطمئنا اتفاق بزرگی در اقتصاد ایران افتاده است و بخش مهمی از آن ناشی از دیپلماسی هسته یی آقای روحانی است. هم بازارهای داخلی و هم سرمایه گذاران خارجی اطمینان پیدا كرده اند كه سیاست ایران دیگر مانند گذشته ماجراجویانه نیست و سیاست مسوولانه یی داریم.
سیاست داخلی آقای روحانی در جهت حفظ آرامش سیاسی و تقویت وفاق بوده است. ما هرگز در ٢٥ سال گذشته شاهد چنین یكدستی در مسائل داخلی و سیاست خارجی نبودیم. البته اختلافاتی در حوزه مسائل اجتماعی و مسائل فرهنگی هست اما به عقیده من در حوزه سیاست خارجی و اقتصاد شاهد پیشرفت خوبی بودیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.