| کد خبر: 36246 |

استاندارد سرعت در گذرهای شهری ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است

وبلاگ تین نیوز، احمد دنیامالی | در چند سال اخیر پروژه های بزرگی در تهران اجرا شده اند، بخشی از آن ها پروژه های بزرگراهی بوده اند، هر چند داخل شهر اتوبان تعریف نمی شود، چرا که اگر بخواهیم داخل شهر نظامات اتوبانی انجام دهیم و بزرگراه ها کارکرد اتوبانی داشته باشند، حتماً باید ورودی و خروجی اتوبان فاصله حداقل 800 متری داشته باشد، در حالی که در بزرگراه های تهران به فاصله هر 300 مترتا 400 متر، ورودی و خروجی داریم. 
در تهران چاره ای نداریم جز این که فاصله ورودی و خروجی بزرگراه ها به خاطر امکان دسترسی به شبکه های شهری به حداقل برسد که این موضوع در سرعت های بالا می تواند حادثه ساز شود و مهم ترین چاره آن سرعت مطمئن و دقت هر چه بیشتر هنگام رانندگی است. 

در همه جای جهان از جمله در کشورهای اروپایی، استاندارد سرعت در گذرهای شهری 40 تا 50 کیلومتر است، در همه نقاط دنیا شهرها را مردم می سازند، نه شهرداری ها و تهران که از گذشته به صورت ارگانیک و بدون برنامه رشد کرده و محلات آن از قدیم این گونه بوده اند، را نمی شود به راحتی جمع و جور کرد. 

تهران شهر بزرگی است و اداره آن گرفتاری های بسیاری دارد، وقتی مدیریت شهری تمام اختیارات اداره شهر را ندارد، نمی تواند به تنهایی تمام مشکلات شهر را حل و فصل کند و تا وقتی به مدیریت شهری اختیارات کامل نداده ایم، نباید از آن چنین انتظاری داشته باشیم. 

چون در کشورمان مدیریت واحد شهری نداریم، ابزارهای مورد نیاز اداره شهر را نیز در اختیار نداریم بنابراین از طریق تعامل با مجلس شورای اسلامی باید یکسری وظایف و اختیارات را به مدیریت شهری باز گردانیم. 

کارهایی که مدیریت شهری انجام می دهد، طوری است که مردم آنها را به چشم می بینند و از نزدیک لمس می کنند، مردم ما مقایسه می کنند، پنج سال قبل که از خانه بیرون می آمدند از چه امکاناتی استفاده می کردند و امروز از چه امکاناتی استفاده می کنند. 

برگرفته از خبر روابط عمومی حمل و نقل ترافیک تهران

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.