| کد خبر: 36172 |

مذاکرات ایران و عراق در زمینه روان سازی پروازهای عتبات عالیات

تین نیوز |رئیس سازمان هواپیمایی كشوری و سعد مهدی سعید رئیس شركت هواپیمایی العراقیه به نمایندگی از سازمان هواپیمایی عراق درباره گسترش همكاریهای حمل و نقل هوایی و روان سازی پروازهای عتبات عالیات بین دو كشور با یكدیگر دیدار و گفت و گو كردند.

به گزارش تین نیوز از روابط عمومی سازمان هواپیمایی كشوری، در این دیدار علیرضا جهانگیریان با اشاره به افزایش تقاضا برای سفر به كشور عراق اظهارداشت: در صورت هماهنگی بیشتر در حوزه حمل و نقل هوایی بین دو كشور می توان به نحو مناسبی به این تقاضا پاسخ داد.

وی اعلام آمادگی كرد: امكاناتی را كه منجر به استفاده بیشتر از ناوگان حمل و نقل هوایی عراق باشد بررسی و فضای بیشتری را در زمینه افزایش پروازها در اختیار شركت العراقیه قرار خواهیم داد و در مقابل طرف عراقی نیز برای پاسخ به تقاضای فعلی، به ویژه در ایام خاص امكانات و تجهیزات پذیرش در فرودگاه‌های عراق را فراهم كند.

رئیس سازمان هواپیمایی كشوری با تاكید بر اینكه افزایش ضریب اشغال پروازهای شركت العراقیه و افزایش تعداد پروازها موضوعی است كه علاقه مند به تحقق آن هستیم گفت: افزایش ضریب اشغال پروازهای شركت عراقی به هیچ وجه باعث كاهش فعالیت شركت‌های ایران نخواهد شد.

جهانگیریان گفت: انتظار داریم برخی مشكلات شركت های هواپیمایی ایرانی در فرودگاههای عراق حل شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی موارد گزارش شده كه هواپیماهای ایرانی در برخی فرودگاه‌های عراق به دلایلی متوقف می‌شوند و برخی امكانات و تسهیلات با تأخیر در اختیار آنها قرار می‌گیرد كه این موضوع نیز با عزم دو طرف قابل حل است.

در ادامه سعد مهدی سعید مدیرعامل شركت هواپیمایی العراقیه با بیان اینكه از افزایش تعداد زائران ایرانی برای سفر به عراق استقبال می كنیم اظهارامیدواری كرد: پس از بهبود اوضاع امنیتی عراق اعزام زائران ایرانی به این كشور و زائران عراقی به ایران افزایش یابد.

رئیس شركت هواپیمایی العراقیه دلیل اصلی سفرش به ایران را امضای تفاهم‌نامه یا هر راهكار دیگری كه به افزایش تعداد زائران دو كشور منجر شود، دانست.

وی با بیان اینكه معاونت هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی ایران مشكل مجوز پرواز عبوری از فراز كشور را برطرف كرده است، اظهار امیدواری كرد در جریان مذاكرات صورت گرفته بتوانیم درصدی از سهم اعزام و پذیرش زائران عراقی را به خود اختصاص دهیم و ما نیز وعده می‌دهیم تا در ایام خاص زیارتی درصدی از این سهم را در اختیار شركت‌های ایرانی قرار دهیم.
سعد مهدی سعید نیز با بیان اینكه ارائه خدمات زمینی در فرودگاه‌های عراق را شخصا پیگیری می‌كنم، افزود: به مسئولان سازمان هواپیمایی ایران قول می‌دهیم كه با شركت‌های هواپیمایی ایرانی در فرودگاه‌های عراق تعامل داشته باشیم. بلكه اخیرا شاهد سرعت زیاد در ارائه خدمات بودیم.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.