| کد خبر: 35747 |

تصادفات منجر به فوت در آذربایجان‌شرقی ۳۰ درصد کاهش یافت

تین نیوز | رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: در ۹ ماهه سال جاری کاهش ۳۰ درصدی تصادفات به نسبت ۹ ماه مشابه سال قبل را شاهد هستیم
 
ناصر میکائیلی ظهر امروز در نشست خبری ضمن تقدیر از نقش رسانه ها در ارتقای فرهنگ ترافیکی  به عملکرد پلیس راهور در ارتقای امنیت عبور و مرور و کاهش تصادفات  اشاره و اظهار داشت: تا سال 1384 بیشترین تصادفات در ایران رخ می داد اما با همت مسئولان عالی نظام و نیروی انتظامی کاهش تصادفات و سوانح در دستور کار قرار گرفت.
 
رئیس پلیس راهور آذربایجان شرقی گفت: با توجه به جمعیت بالای استان و وجود 21 شهرستان و 58 شهر استان  990 هزار خودرو در استان وجوددارد که بالای 600 هزار دستگاه در تبریز تردد می‌کنند.
 
وی افزود: در 4 سال گذشته کاهش تصادفات و ارتقای امنیت عبور و مرور را  ر استان شاهد هستیم و در 9 ماهه سال جاری نیز کاهش 30 درصدی تصادفات به نسبت 9 ماه مشابه سال قبل را شاهد هستیم که بیشترین علت تصادفات در همین مدت نیز عدم توجه به جلو ، عدم رعایت حق تقدم ، انحراف به چپ و عدم کنترل وسیله نقلیه و خواب آلودگی بیشترین علت تصادفات فوت و جرح هستند.
 
میکائیلی خاطر نشان کرد: عابرین پیاده و راکب و سرنشین موتور سیکلت بیشترین قربانیان تخلفات حادثه ساز هستند و پلیس راهور با اعمال قانون و فرهنگ سازی در صدد کاهش تخلفات حادثه ساز و مهم رانندگی است.
 
وی با اشاره به فرهنگ سازی و آموزش از سنین پائین بیان کرد: آموزش در پارک ترافیک روزانه حداقل دو ساعت برگزر می‌شود و کودکان در این جلسات شرکت می‌کنند.
 
میکائیلی آموزش مستمر قوانین راهنمایی رانندگی به رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی را یادآور شد و افزود: آموزش در مساجد و رسیدگی به مشکلات محلات و انعکاس مشکلات به مسئولان انتظامی از عملکرد پلیس راهور استان است.
 
وی بهره گیری از توان رسانه‌ها از جمله صدا و سیما و ضبط برنامه‌های گشت نامحسوس را از برنامه‌های رسانه‌های پلیس راهور استان برشمرد و خاطر نشان کرد: در کنار برنامه‌های رسانه‌ای تکریم ارباب رجوع در محورهای متعدد مورد توجه بوده تا خدمات ارائه شده در شان مردم باشد.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.