| کد خبر: 35737 |

حمل و نقل مازندران با برطرف شدن مشکل جاده فیروزکوه روان‌تر می‌شود

تین نیوز | هفته ای که گذشت هفته حمل و نقل و راهداری بود به بهانه بزرگداشت آن و تجدید میثاق با ولایت و رهبری مدیر کل حمل و نقل و پایانه های مازندران در هیاتی همراه با معاونان، روسای اتحادیه ها و شرکت های تعاونی حمل و نقل بار و مسافر استان با نماینده ولی فقیه در استان مازندران دیدار کردند.

به گزارش تین نیوز از اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان مازندران  آیت ا.. طبرسی نماینده ولی فقیه در استان مازندران در این دیدار با بیان اینکه: حمل و نقل در تمام کشورها نقش محوری در پیشرفت و توسعه دارد گفت: حمل و نقل یکی از ازکان اصلی رشد اقتصادی در کشورهاست که اگر حتی یک روز راکد باشد تمام کشور را راکد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران فعالیت در عرصه حمل و نقل را فعالیتی اجتماعی و ملی بیان داشت و ضمن تقدیر از زحمات تمامی فعالان این عرصه اظهار داشت: خوشبختانه بعد از انقلاب شاهد شکوفایی در عرصه حمل و نقل هستیم که نشات گرفته از همت والای مردان این عرصه در آذر 62 و فرمان تاریخی امام راحل است. وی با تاکید اینکه فعالان این عرصه یک بار دیگر در ایام اخر ماه صفر با حمل زائران حرم حسینی موجب اعجاب تمام دنیا شدند تصریح کرد: کار بزرگ مردان عرصه حمل و نقل که به ظاهر کاری آسان اما در واقع کاری بسیار دشوار بود جای تقدیر دارد.

آیت ا... طبرسی با اظهار اینکه حمل و نقل پایدار و توسعه یافته می تواند عاملی برای ورود سرمایه گذاران در استان مستعد و ولایتمدار مازندران گردد خاطر نشان کرد: کاستی های حمل و نقلی مازندران در مدیریت فعلی با اصلاح به سمت پویایی و شکوفایی رود.
نماینده ولی فقیه اظهار داشت: تسریع برمرتفع شدن مشکل محور فیروزکوه موجب حمل و نقلی روان در استان خواهد بود. وی گفت: حیف است استانی با موقعیت مازندران مشکلات زیرساختی در حمل و نقل داشته باشد.

ضرورت توجه به زیرساخت ها برای داشتن حمل و نقلی پویا
 محمدزاده مدیر کل و نقل و پایانه های مازندران نیز در این دیدار با بیان اینکه فعالان عرصه حمل و نقل یک بار دیگر با حضور پرشور در ایام اربعین و 28 صفر حماسه 26آذر را در اذهان تداعی کردند گفت: حمل و نقل از محورهای توسعه در هر کشوری است که نیازمند توجه در زیرساخت هااست.

 آفرین محمد زاده با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران با 130 شرکت حمل و نقل کالا و 158 شرکت حمل و نقل مسافر، 6 شرکت بین المللی کالا و شرکت بین المللی مسافر نظارت حمل و نقل در جابجای کالا و مسافر استان را بر عهده دارد اظهار داشت: 7 انجمن منطقه ای در بخش کالا با محوریت کانون حمل و نقل کالا استان ، اتحادیه بار ، نماینده صنوف رانندگان در کنار اتحادیه های اتوبوس رانی، مینی بوس رانی و سواری رانی مسافر در دایره حمل و نقل بار و مسافر استان نقش آفرینی می کنند.
 مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي استان مازندران با بیان اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه های مازندران سالانه حدود 14 میلیون تن کالا جابجا می کند گفت: در سال گذشته 14 میلیون و 280 هزار تن کالا در استان مازندران جابجا شد که با توجه به پایلوت سیلوی غلات بودن بندر امیرآباد مازندران غلات بیشترین آمار کالای جابجا شده را داشته است.

 محمدزاده با  تاکید بر توجه به ایمنی اظهار داشت: اداره کل حمل و نقل در بخش مسافر با عنایت به برقراری امنیت و ایمنی در جاده ها افزایش این امر را در محورهای استان در برنامه دارد و با توسعه سیستمits ،44 دوربین نظارت تصویری در محورهای استان، 8 دوربین ثبت تخلف از گلوگاه تا آمل، 73 دستگاه تردد شمار برخط سعی در افزایش نظارت ها برای ایمنی در محورهای استا ن  دارد.وی از ثبت و راه اندازی 2 دستگاه سیستم توزین در حال حرکت نیز در محور سوادکوه و هراز خبر داد و گفت: نصب دو تابلوی گرافیکی کنترل ترافیک نیز از دیگر برنامه ها است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های مازندران از ایمن سازی  آموزشی 35 مدرسه و ایمن سازی فیزيکی 25 مدرسه حاشیه راه ها در سال جاری خبر داد و گفت: استان مازندران در تحلیل تصادفات جاده ای در 2 بخش شاخص است. وی موتورسواران و عابران پیاده را  50 درصد کشته شدگان تصادفات جاده ای در استان بیان داشت و گفت: برای ایمنی در این بخش تا کنون 165 پل عابر در استان احداث و 15 دستگاه دیگر نیز تا پایان سال بر این آمار افزوده خواهد شد.

محمدزاده با اظهار اینکه در فرهنگ سازی ایمنی برای موتورسواران  نیز توزیع کلاه ایمنی رایگان دستور کار است از توزیع رایگان 4 هزار کلاه ایمنی در محورها و نقاط پر تصادف استان در سالجاری خبر داد و افزود: در این رابطه آموزش و پرورش، پلیس راه و دهیاری ها همکاری خوبی داشته اند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.