| کد خبر: 34601 |

جابجایی سالانه ۱۰ میلیون نفر از طریق دریا

تین نیوز | مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی بر ضرورت ترویج فرهنگ سفرهای دریایی تاکید کرد.

عبدالکریم رزازان اظهار داشت: فرهنگ استفاده از حمل و نقل دریایی باید در جامعه بیش از پیش ترویج شود.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در گذشته اکثر مردم با حمل و نقل دریایی و مزایای آن آشنایی نداشتند اما در سال های اخیر با ورود شناورهای استاندارد و اعتماد سازی مردم نسبت به امنیت سفرهای دریایی، شاهد افزایش استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل دریایی کشور هستیم.
وی گفت: همچنین احساس امنیت نسبت به شناورها باعث شده تا مردم به فکر استفاده از تفریحات دریایی باشند، امری که تا چند سال اخیر به هیچ وجه وجود نداشت.

رزازان با اشاره به اینکه علی رغم تقاضای مردم نسبت به استفاده از تفریحات توریسم دریایی، متاسفانه امکانات لازم برای توسعه این امر ایجاد نشده است، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی تا حدی می تواند برای ارتقاء توریسم دریایی عمل کند اما در این میان متولی اصلی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری است.

به گفته وی، ترغیب سرمایه گذاران به خرید شناورهای توریستی نقش مهمی در راستای رونق توریسم دریایی ایفا می کند که این امر باید از سوی مسئولین مربوطه صورت گیرد.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: هم اکنون 10 میلیون نفر سالانه توسط شناورهای مسافری در جنوب کشور جابه جا می شوند که این رقم در نوع خود قابل قبول است.
وی تاکید کرد: در صورتی که با ترغیب سرمایه گذاران نسبت به خرید شناورهای استاندارد تفریحی ، بی شک این رقم چند برابر خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در این راستا سازمان بنادر و دریانوردی حمایت های مالی خود را ادامه خواهد داد.

مدیر کل تامین و نگهداری تجهیزات سازمان بنادر و دریانوردی یادآور شد: هم اکنون هفت فروند شناور مسافری- تفریحی توسط شرکت های داخلی در دست ساخت است.

وی خاطرنشان کرد: دو فروند از این شناورها در مسیر خارگ- بوشهر و پنج فروند دیگر در مسیر بندرعباس- قشم تردد خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه به منظور ساخت این شناورها حداقل 25 میلیارد تومان توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی هزینه شده است، عنوان کرد: این شناورها از امنیت کامل برای مسافران برخوردار خواهند بود.
وی اظهار داشت: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته حداقل سه فروند از این شناورها طی سه ماهه نخست سال 94 مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته این مقام مسئول در سازمان بنادر و دریانوردی به منظور ساخت این شناورها از محل تسهیلات وجوه اداره شده هزینه شده است.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: با افتتاح این شناورها، گردشگری دریایی در منطقه خلیج فارس بیش از پیش رونق خواهد گرفت.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.